پیش بینی ردیف اعتباری برای منطقه آزاد مازندران

ردیف اعتباری برای منطقه آزاد مازندران پس از تایید مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان پیش بینی می‌شود.

حسین زادگان استاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه مازندران تنها استان ساحلی بود که منطقه آزاد نداشت، از ریاست مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم مازندران و نخبگان استان در تحقق آرزوی دیرینه مردم مازندران و مصوبه منطقه آزاد قدردانی کرد.

او افزود: فرایند اختصاص منطقه آزاد برای مازندران از ۱۳ سال قبل در شورای توسعه و برنامه ریزی استان، بعد در شورای عالی مناطق آزاد مصوب شد و دولت و مجلس هم موافقت کردند.

استاندار گفت: بر اساس مصوبه امروز مجلس سه لکه منفصل از هم امیرآباد بهشهر، نوشهر و فریدونکنار و بابلسر به عنوان مناطق آزاد مازندران مصوب شد.

حسین زادگان با بیان اینکه این مصوبه باید به تایید شورای نگهبان برسد، ادامه داد: به محض اینکه شورای نگهبان این مصوبه مجلس را تایید کند ردیف اعتباری آن نیز در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد.

او تصویب منطقه آزاد در مازندران را خبر خوبی در شرائط کرونایی اعلام کرد و گفت: تصویب منطقه آزاد در جذب سرمایه گذاری خارجی، کسب درآمد ارزی و افزایش صادرات می‌تواند موثر باشد.

استاندار ابراز امیدواری کرد بخشودگی‌های مالیاتی و سهولت در فرایند صادرات و ورادات در مناطق آزاد موتور محرک توسعه و شکوفایی استان شود.

حسین زادگان با قدردانی از صدا و سیما از رسانه استانی خواست با دعوت از متخصصان، شخصیت‌ها و نخبگان استان، مباحث کارشناسی در خصوص این ظرفیت را به مردم اطلاع رسانی کند
 

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار