صفحه اینستاگرامی منتسب به حضرت آیت الله خامنه‌ای منتشر کرد:

مروری بر دیدار تاریخی رهبر انقلاب با روسای دو کشور چین و کره شمالی

ویدیوئی از سفر حضرت آیت الله خامنه‌ای به دو کشور چین و کره شمالی و دیدار با روسای این دو کشور را دراین خبر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه اینستاگرامی منتسب به دفتر و حفظ نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، ویدیوئی از دیدار رهبر انقلاب اسلامی با روسای کشورهای چین و کره شمالی منتشر کرد و بخشی از سخنان ایشان در جلسه هیئت دولت، مورخ ۲۰ اردیبهشت و پس از بازگشت از سفر بیان کرده‌اند را مرور می‌کنیم.

"حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اردیبهشت ۱۳۶۸، به کشور‌های چین و کره شمالی سفر کردند. این سفرها، افزون بر دیدار‌های رسمی سیاسی میان سران کشورها، از نظر فرهنگی و اقتصادی هم دارای اهمیت قابل توجه بود. این واپسین سفر خارجی ایشان در دوران ریاست جمهوری بود. یک ماه بعد و پس از وقوع واقعه تلخ رحلت حضرت امام خمینی (قدس سره) و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب، پرونده‌ی سفر‌های خارجی ایشان تا به اکنون بسته شد..

اما درباره‌ی چرایی و اهمیت این سفر، بخشی از سخنان ایشان که در جلسه هیات دولت، مورخ ۲۰ اردیبهشت و پس از بازگشت از سفر بیان کرده‌اند را مرور می‌کنیم:

«محک بسیار ارزشمندی که در نتیجه جنگ تحمیلی برای ملت ما در شناسائی دوستان و دشمنان بدست آمده است، تجربه‌ی گرانبهائی است که در تنظیم روابط ما با کشور‌های مختلف جهان مورد توجه مقصد خواهد گرفت؛ و انجام این سفر و تفاهمات حاصله در آن بنحوی اطمینان بخش مناسبات دوستانه‌ی ملت و دولت ما را با ملت و دولت این دو کشور افزایش خواهد داد. مناسبات تاریخی گذشته و سلایق مبارزاتی مشابه و همچنین تجربیات موفق در کشور ما و این دو کشور استعداد نهفته‌ای است که با ادامه‌ی این رفت و آمد‌ها بارور خواهد شد و نباید به زمینه‌ی ارتباطات ومبادلات در حیطه‌های صنعتی، تکنولوژیک و علمی منحصر شود.» ۶۸/۲/۲۰‌ "

مروری بر دیدار تاریخی رهبر انقلاب با روسای دو کشور چین و کره شمالی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.