ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی روز یا هفته شیراز

رئیس شورای شهر شیراز از ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی روز یا هفته شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبدالرزاق موسوی در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن تبریک روز شیراز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کلانشهر شیراز، گفت: ضرورت دارد با ایجاد یک دبیرخانه دائمی روز یا هفته شیراز و برنامه ریزی و استفاده از همه ظرفیتهای شیراز و شیرازیها هم در خود شیراز و هم در کشور و حتی خارج از کشور در معرفی شیراز و برگزاری مناسبت و شایسته هفته شیراز خوب عمل کنیم.

او با اشاره به این شعر حافظ "شیراز و آب رکنی و این باد خوش نسیم، عیبش مکن که خال رخ هفت کشور است"، گفت: حافظ با این تشبیه می‌خواهد جایگاه و منزلت شیراز را به ما بگوید او به خوبی در همین یک بیت شعر شیرازرا توصیف می‌کند.

موسوی با تاکید بر اینکه برای بزرگداشت شیراز باید شیراز را اول خوب بشناسیم و بعد متناسب با این شناخت، موقعیت خودمان را پیدا کنیم، عنوان کرد: تاریخ، فرهنگ، هنر، تمدن، مناظر طبیعی و خدادادی، علم و دین داری شیراز و مردم مهربان شیراز، معرف شیراز هستند.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین با تاکید بر این نکته که در توصف شیراز باید همه ویژگی‌ها و ظرفیت‌های شیراز را به خوبی بشناسیم، گفت: اینکه حافظ می‌فرماید: شیراز خال رخ هفت کشور است، از روی معرفت و شناخت است.

مسئولان برای مقابله با موج دوم کرونا آماده باشند

قاسم مقیمی رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز با اشاره به شیوع بیماری کرونا و شرایطی که این بیماری ایجاد کرده است تصریح کرد: باید آمادگی لازم از سوی شهرداری و سایر مسئولان برای  مبارزه و مقابله با موج دوم و احتمال موج سوم ورود بیماری کرونا و در کنار آن آنفولانزا ایجاد شود. 

او گفت: اگر در موج اول غفلت و یا ناگهانی بودن بیماری کرونا زیرساخت‌های مدیریتی را دچار نقصان کرد، در موج دوم و سوم هیچ اهمال و کم‌کاری از سوی هیچ فرد یا ارگانی از سوی شهروندان پذیرفته نیست.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز افزود: با توجه به هشدار‌های مکرر متولیان درمان و سلامت کشور که ورود
موج دوم و سوم را قطعی دانسته‌اند باید در حوزه‌های بهداشتی، سلامت، اقتصاد، مواد غذایی و فرهنگی و اجتماعی پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

مقیمی تصریح کرد: لازم است که کمیسیون‌های برنامه و بودجه و نیز کمیسیون فرهنگی در کنار شهرداری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، از همین امروز پیش‌بینی مواجهه صحیح و کارشناسی شده با این پدیده شوم انجام دهند و با طرح‌ها و لوایح به موقع و منطقی آمادگی لازم را چه در نیرو‌های درون سازمان و چه در میان شهروندان ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار