طرح تشویقی مصرف برق برای کشاورزان در تابستان اجرا می‌شود

تابستان امسال طرح تشویقی مصرف بهینه برق در ساعات پیک مصرف برای کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان جهادکشاورزی استان، امسال کشاورزان با رعایت کردن پیک مصرف برق در چاه‌های آب این استان، از معافیت‌های این شرکت، از جمله رایگان شدن برق در ساعاتی از روز برخوردار خواهند شد.

او با بیان اینکه اجرای این تفاهمنامه در فصل تابستان عملیاتی می‌شود، تصریح کرد:مشترکان باید در ساعت اوج مصرف برق، مدیریت مصرف برق اعمال کنند و مابقی ساعات شبانه روز مشمول این پاداش طرح ملی شوند.

فرهزاد افزود: براساس این تفاهمنامه، در ازای ۴ ساعت صرفه‌جویی کشاورزان در مصرف برق، از ۲۰ ساعت برق رایگان در شبانه روز برخوردار خواهند بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه سهم مصرف برق کشاورزی در استان ۳۸در صد است، گفت: در راستای کاهش پیک بار مصرف برق، برنامه‌های تشویقی این شرکت در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی، آغاز شده است و مشترکان کشاورزی می‌توانند با مراجعه به امور برق شهرستان محل سکونت خود و امضاء تفاهمنامه از مزایای این طرح‌ها برخوردار شوند.

فرهزاد پیش‌بینی کرد،۶ هزار و ۹۰۰ مشترک برق حوزه کشاورزی در طرح‌های مدیریت مصرف، مشارکت کنند و با رعایت نکردن سهمیه مدیریت مصرف برق در استان، به ناچار اعمال خاموشی‌های اضطراری مطرح خواهد شد.

او بیان کرد: بر اساس این تفاهمنامه، اگر کشاورزان نیز برق چاه‌های آب را بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ خاموش کنند، میزان برق مصرفی کشاورزان در همان روز رایگان است.

فرهزاد گفت: مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی این استان در سال زراعی گذشته، حدود ۸ میلیارد ریال تخفیف و پاداش بهینه مصرف انرژی را عاید بهره‌برداران این بخش کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:بر اساس پایش‌های صورت گرفته ۳۵ درصد از مشترکان برق بخش کشاورزی این استان در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت داشتند که صرفه‌جویی ۴۰ درصدی مصرف برق را به همراه داشت.

او تصریح کرد: در شهرستان‌های سامان و بن از سه هزار و ۷۰۰ مشترک برق کشاورزی، یکهزار و ۷۷ مشترک که مصرف‌کننده عمده این حوزه بوده‌اند در طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف مشارکت داشته‌اند و در قبال چهار ساعت صرفه‌جویی در ساعات پیک (۱۲ تا ۱۶) از پاداش مصرف ۲۰ ساعت برق رایگان بهره‌مند شدند.

فرهزاد افزود: رعایت مصرف برق در ساعات اوج هزینه‌ها را تا یک چهارم کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ساعت اوج مصرف برق مشترکان کشاورزی و صنعتی ساعت ۱۲ تا ۱۶ بعدازظهر است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.