امروز در تهران؛

نخستین همایش استانداران کشور در سال ۹۹ برگزار شد

نخستین روز همایش استانداران سراسر کشور در سال ۱۳۹۹ به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین روز همایش استانداران سراسر کشور به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

این نشست‌ها در قالب ۴ کمیسیون تخصصی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مسائل و برنامه‌های سال ۱۳۹۹ را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند.

بابک دین پرست معاون اقتصادی وزارت کشور در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور در کمیسیون اقتصادی، اظهار کرد:امروز در کمیته تخصصی همایش استانداران سراسر کشور درباره جزئیات اولویت‌های اقتصادی استان‌ها بحث و بررسی شد؛ همچنین درباره اشتغال سال ۹۹ صحبت کردیم و مقرر شد با همکاری وزرات کار برنامه‌های خوبی به استانداران ابلاغ شود.

معاون اقتصادی وزارت کشور با اشاره به اینکه اولویت دولت تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، ادامه داد: سال گذشته مصوبه خوبی به همه استانداران برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ابلاغ و مقرر شد تمام استانداران این طرح‌ها را بررسی کنند.

«مهدی جمالی نژاد» معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید بر اینکه مسکن جزء پایه ای‌ترین نیاز هر فرد در جامعه انسانی است، گفت: با مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به دنبال اجرای طرح مسکن استیجاری در کل کشور هستیم.

او با تشریح ابعاد این طرح افزود: قرار است مسکن استیجاری ابتدا به صورت آزمایشی در شهر تهران اجرا شود و سپس، آن را در سایر شهر‌های کشور اجرا کنیم.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه مسکن یکی از محور‌های مهم اقتصاد در کشور است، تصریح کرد: طبق آمار‌های دقیق ۲۶ شغل به صورت مستقیم و ۲۰۰ شغل به شکل غیرمستقیم با اقتصاد مسکن ارتباط جدی دارند. به همین دلیل، اگر بتوانیم حوزه مسکن را به درستی ساماندهی کنیم، یک جهش جدی را در اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود.

در ادامه این نشست، عیسی منصوری معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اولویت‌های این وزارتخانه در سال پیش رو سخن گفت و اعلام کرد: بسته اشتغال سال ۹۹ با تاکید بر دوره پسا کرونا و شرایط تحریم طرح ریزی شده است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه اولویت بسته‌های حمایتی دولت با شرکت‌ها و واحد‌هایی است که بتوانند نیروی کار خود را حفظ کنند، افزود: در نظر داریم ضمن ارتباط مؤثر با کارفرمایان، تسهیلات بانکی خوبی برای این بخش اختصاص دهیم.

منصوری با مرور آمار‌های مربوط به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: سیاست وزارت کار این است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود به بنگاه‌ها کمک کند و تا حد امکان به تداوم فعالیت این بنگاه‌ها یاری رساند.

او در همین راستا آمادگی وزارت کار را برای همکاری با بخش اقتصادی وزارت کشور در جهت به اشتراک گذاشتن سیاست‌های اشتغال و کار آفرینی به منظور اتخاذ بهترین راهبرد اشتغال زایی و کار آفرینی در سطح کشور اعلام کرد.

همایش استانداران سراسر کشور عصر امروز در قالب چهار کمیسیون تخصصی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی آغاز شد. این همایش فردا با سخنان وزیر کشور پایان می‌یابد.

گفتنی است، این سمینار دو روزه تا فردا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار