اختصاص ۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی قنوات خراسان شمالی

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۲۷ میلیارد ریال اعتبار صرف مرمت و بازسازی قنوات استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید ابراهیم سیدی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بازسازی قنات به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع تأمین آب کشاورزی در دستور کار عملیات اجرایی قرارگرفته است.

سیدی افزود: قنوات به‌عنوان میراث به‌جای مانده از نیاکان سرزمین ایران از اولویت‌های اجرایی خاصی برخوردار بوده و توجه به موضوع نگهداری از قنات به‌ویژه در مناطق حاشیه کویری از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته‌شده برای بازسازی و مرمت قنوات خراسان شمالی عنوان کرد: امسال از محل اعتبارات ملی و استانی ۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی ۲۰ رشته قنات تخصیص داده‌شده است.

سیدی افزود: این مبلغ در نظر گرفته‌شده برای بازسازی قنات استان در مقایسه با سال گذشته ۱.۶ برابر شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  اظهار کرد: در این استان ۶۳۲ رشته قنات با مجموع ۸۵ میلیون متر مکعب استحصال آب سالانه وجود دارد.

پرآب‌ترین قنات خراسان شمالی در شهرستان اسفراین بوده که دارای ۱۰۰ لیتر در ثانیه دبی است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.