شرکت بیش از ۹ هزار دانشجو در پویش‌های دانشجویی مقابله با کرونا

تعداد ۹ هزار و ۳۸۷ دانشجو به دو پویش «زندگی دست یاریگر توست» و «همه دانشگاهیان همه مردم» برای مقابله با کرونا پیوستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های پایانی بهمن ۹۸ نتایج دو تست کرونا مثبت اعلام شد و بعد از آن ویروس کرونا در کشور شیوع زیادی پیدا کرد. بسیاری از ارگان‌ها یکی پس از دیگری اقدام به طراحی برنامه‌های برای مقابله با ویروس کرونا کردند یکی از این گروه‌ها فعال و پر جنب جوش دانشجویان بودند.  

۱۳ اسفند بود که پویشی به نام «زندگی، دست یاریگر توست» با همکاری معاونت‌های فرهنگی ۲ وزارتخانه علوم و بهداشت برای مقابله با کرونا راه اندازی شد.  

نحوه فعالیت در پویش زندگی، دست یاریگر توست

دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه behdasht.gov.ir/page/corona برای همکاری با ستاد‌های استانی مدیریت و مقابله با کرونا اعلام آمادگی کنند.


بیشتر بخوانید: شرایط ثبت‌نام‌ در آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۹


در این پویش اگر دانشجویی در استان تهران تحصیل می‌کند، اما دانشجوی شهرستان است با ثبت نام در این سامانه و اعلام آمادگی برای فعالیت در حوزه‌های دارای تخصص، شرایط همکاری با ستاد کرونا را پیدا می‌کند.

بعد از دریافت اطلاعات دانشجویان، طی نامه‌ای رسمی به ستاد مقابله با کرونای استان مورد نظر معرفی می‌شوند. در صورتی که ستاد بحران استان به همکاری تیمی این دانشجویان نیاز داشت، به آن‌ها مراجعه می‌شود.

میزان استقبال از پویش زندگی دست یاریگر توست

بر اساس آخرین آمار سایت زندگی دست یارگیر توست تاکنون ۵ هزار و ۳۸ نفر از دانشجویان وزارت بهداشت، ۹۱۷ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، ۲ هزار و ۴۷۲ نفر از دانشجویان وزارت علوم در این پویش شرکت کرده اند و درنهایت مجموع این شرکت کنندگان به ۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسیده است.

لازم ذکر است، از تمام کنشگران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها اعم از مجموعه‌های دانشجویی نظیر کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی، نشریات دانشجویی،   شورا‌های صنفی، معاونان و مدیران فرهنگی دانشجویی، استادان مشاور فرهنگی و کارشناسان فرهنگی دعوت شده است تا با پیوستن به این پویش در ریشه کنی این بیماری مؤثر باشند.

پویش «همه دانشگاهیان همه مردم»

در تاریخ ۲۲ اسفند نیز  پویش «همه دانشگاهیان همه مردم» را در راستای مسئولیت اجتماعی و تعهد به اقدام جمعی مبنی بر تقویت سلامت عمومی و ممانعت از شکل‌گیری زنجیره‌های انتقال ویروس کوید ۱۹ (کرونا) توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی کرد.

این پویش دارای سه بخش خود مراقبتی، ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشت است تا هر نفر حداقل نسبت به آگاه سازی ۱۰ نفر از مردم اقدام کند. تاکنون ۳۸۳ استاد دانشگاه، ۹۶۰ دانشجو، ۱۳۵ نفر از کارکنان دانشگاه‌ها در این پویش شرکت کرده اند و جمع شرکت کنندگان در آن به یک هزار و ۴۸۸ نفر رسیده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی isic.ir/academics در این پویش شرکت کنند.

با شرکت ۸ هزار و ۴۲۷  دانشجو در پویش «زندگی دست یاریگر توست» و شرکت ۹۶۰ دانشجو در پویش «همه دانشگاهیان همه مردم»  جمعا ۹ هزار و ۳۸۷ دانشجو  برای مقابله با کرونا به میدان آمده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار