چشم امیدِ۳۶۶ زندانی غیرعمد به سخاوتِ خیران

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۳۶۶ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۳۶۶ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند.

خلیل اللهی افزود: برای آزادی این زندانیان به ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است و امیدواریم خیران گام‌های موثری برای آزادی آن‌ها بردارند.

او افزود: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی، ۴ زندانی زن و ۳۶۲ زندانی مرد هستند.

خلیل اللهی گفت: پارسال ۴۲۲ زندانی غیرعمد و مالی با کمک خیران، نیکوکاران و ستاد دیه آذربایجان شرقی از زندان‌های استان آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

او با بیان اینکه ۴۱۸ تن از زندانیان آزاد شده پارسال مرد و ۴ نفر زن بودند گفت: از مجموع زندانیان آزاد شده سال گذشته در آذربایجان شرقی، ۲۷۴ زندانی را محکومان مالی و ۱۵ زندانی را محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث غیرمترقبه تشکیل داده بودند و همچنین ۱۳۳ زندانی نیز محکومین مهریه و نفقه بودند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کمک‌های ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان و ۴ میلیارد تومان نیز از طریق پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها تامین شده است.

او افزود: ۲۴ میلیارد تومان هم از طریق رضایت شاکیان پرونده برای آزادی زندانیان غیرعمد سال گذشته تامین شد و یک میلیارد تومان نیز توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار