کاهش ۱۴ درصدی آمار طلاق در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت:با اقدامات صورت‌گرفته در زنجان، آمار طلاق در سال گذشته نه تنها افزایش نیافت بلکه ۱۴ درصد نیز نسبت به سال ۹۷ کاهش پیدا کرد.

کاهش ۱۴ درصدی آمار طلاق در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: آمار طلاق در این استان از سال ۹۰ به بعد سالانه چهار تا پنچ درصد و در برخی موارد ۱۰ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش پیدا می‌کرد، اما با اقدامات صورت‌گرفته در زنجان، آمار طلاق در سال گذشته نه تنها افزایش نیافت بلکه ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش پیدا کرد.

صادقی نیارکی اظهار داشت: کاهش ازدواج و افزایش طلاق، موضوعاتی است که کشور و استان زنجان از آن رنج می‌بردند.

او خاطرنشان کرد: هر چند آمار استان زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری بود، اما هر ۲ مورد، معضل نگران‌کننده‌ای بود که ادامه این روند، آینده کانون خانواده‌ها را دچار چالش جدی می‌کرد.

صادقی نیارکی افزود: به همین دلیل، کاهش آمار طلاق در دستور کار معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قرار گرفت و همه دستگاه‌های مرتبط نیز در این زمینه ورود پیدا کردند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج توسط دانشگاه علوم پزشکی، راه‌اندازی سامانه تصمیم توسط بهزیستی در کنار راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده و فعال کردن مراکز مشاوره خانواده و سازمان‌های مردم‌نهاد، بخشی از اقدامات در سطح استان بود که نتایج آن در کاهش ۱۴ درصدی آمار طلاق در سال گذشته مشاهده شد.

او گفت: عوامل موثر در طلاق نیز احصا شد و سراغ درمان آن‌ها رفتیم و امیدواریم در سال ۹۹ شاهد کاهش بیش از این نیز باشیم.

صادقی نیارکی افزود: خانواده‌ها باید همراهی کرده و زوجین نیز تحمل خود را بالا و توقع خود را پایین بیاورند تا بتوان به زندگی مسالمت‌آمیز کمک کرد.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۳:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
امار طلاق اومده پایین ...
نه به خاطر حل معضلات و مشکلات ..

بلکه آمار ازدواج سه برابر بیشتر اومده پایین