ائتلاف بین‌المللی فعالیت نظامی خود در عراق را از سر می‌گیرد

منابع نظامی عراق تاکید کردند ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضدداعش به زودی فعالیت نظامی خود را در عراق به صورت کامل آغاز می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، منابع نظامی عراق تاکید از آغاز دوباره فعالیت‌های نظامی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش و به فرماندهی آمریکا در این کشور خبر دادند.

به گفته این منابع، ائتلاف بین المللی به علت تحولات امنیتی اخیری که در عراق رخ داده است و با بهانه تداوم تلاش‌ها برای پیگرد عناصر و هسته‌های خاموش داعش، فعالیت‌های هوایی خود در عراق را مجددا به صورت کامل از سر خواهند گرفت.

به گفته این منابع، ائتلاف بین المللی به رصد هوایی، تحلیل اطلاعات و پیگرد تحرکات عناصر باقی مانده داعش حد فاصل صحرای الانبار و مناطق کوهستانی در شمال کشور و همچنین در نوار مرزی عراق و سوریه به طول بیش از ۶۰۰ کیلومتر اقدام خواهد کرد.

منابع مذکور از احتمال از سرگرفته شدن حملات هوایی ائتلاف بین المللی نیز خبر دادند.

این در حالی است که فرماندهی الحشد الشعبی عراق اعلام کرد حمله‌های اخیر هسته‌ها و عناصر خفته داعش در استان صلاح الدین با تحریک واشنگتن و با هدف نشان دادن نقش ادعایی واشنگتن در برقراری ثبات و امنیت در عراق انجام گرفت.

به گفته این فرماندهی، عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش با حمایت آمریکا در استان‌های مختلف عراق جابجا می‌شوند و فعالیت تروریستی انجام می‌دهند؛ چرا که آمریکا پس از تصویب خروج نیرو‌های بیگانه از عراق در پارلمان، قصد دارد ثبات و امنیت کشور را متزلزل کند و این کار نقشه‌ی برنامه ریزی شده است تا بهانه‌ای برای ماندن در عراق و اعمال فشار بر دولت برای امضای توافقی جدید به دست بیاورد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۲:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار