موردی از تب برفکی در حیات وحش کرمانشاه نداشتیم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : تاکنون موردی از تب برفکی در حیات وحش استان نداشته‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛آزاد شیخ ویسی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه پایش حیات وحش در زمینه شیوع بیماری تب برفکی توسط نیرو‌های یگان حفاظت به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت : تاکنون مورد مشکوکی از این بیماری در حیات وحش کرمانشاه نداشته ایم.

او گفت : تمام مناطق تحت مدیریت محیط زیست از جمله مناطق حفاظت شده، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطقی که تنوع حیات وحش آن‌ها غنی است، به صورت مستمر نظارت می‌شوند و تاکنون موردی مشاهده نشده است.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه،افزود: طی چند سال اخیر و با اقداماتی که برای مقابله و کنترل تب برفکی انجام شده موردی از این بیماری و تلفات ناشی از آن را بین گونه‌های جانوری استان نداشتیم.

شیخ‌ویسی گفت: تب برفکی عمدتا گونه‌های جانوری زوج سم از جمله کل و بز، آهو، گوزن و... را درگیر می‌کند.

او با بیان اینکه فعلا نیازی به سمپاشی و ضدعفونی آبشخور‌های حیات وحش نیست، اعلام کرد: این کار زمانی با همکاری دامپزشکی انجام خواهد شد که مورد مشکوکی را مشاهده کنیم که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در صورت مشاهده هرگونه تلفات احتمالی حتما مراتب را با دامپزشکی در میان خواهیم گذاشت و از مردم هم می‌خواهیم اگر مورد مشکوکی مشاهده کردند از طریق تلفن ۱۵۴۰ محیط زیست را در جریان بگذارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه به مردم و خصوصا افرادی که در نزدیکی مناطق تحت مدیریت محیط زیست سکونت دارند، انجام شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.