معاون سیاسی استاندار قزوین:

سوسک‌های گندم سیاه مضر نیستند

معاون سیاسی استاندار قزوین با اشاره به هجوم سوسک‌های گندم سیاه به چند شهر استان گفت: مردم نگران نباشند این حشرات مضر نیستند و به صورت موقت حضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حبیبی معاون سیاسی استاندار در قرارگاه زیستی استان درباره هجوم سوسک‌های گندم سیاه به چند شهر استان گفت: مردم نگران نباشند این حشرات مضر نیستند و به صورت موقت حضور دارند و با داشتن عمر کوتاه بتدریج از شهر‌ها خارج می‌شوند و نیازی به سمپاشی و مبارزه شیمیایی ندارد.

حبیبی، کنترل میزان مصرف سموم شیمیایی را در صیانت از محیط زیست و کنترل برخی رویداد‌ها مانند هجوم حشرات مؤثر دانست و خواستار رویکرد کارشناسی در مسائل مرتبط با بخش کشاورزی شد.

او اضافه کرد: در موضوع حوادث غیر مترقبه هیچ حادثه‌ای نباید مورد بی توجهی مسئولان قرار گیرد و موضوعات را سبک نگیریم شاید حمله حشرات مخرب و آسیب زا نباشد، اما همه ابعاد موضوع را باید در نظر گرفت و به نگرانی مردم هم توجه کرد.

حبیبی اضافه کرد: لازم است مبارزات بیولوژیک را جایگزین مبارزه خشن و شیمیایی کنیم و با اطلاع رسانی مناسب مردم را در جریان همه حوادث قرار دهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.