بان کی مون: الحاق کرانه باختری اقدام جنون‌آمیز اسرائیل است

دبیرکل سابق سازمان ملل تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری را انکار راه حل تشکیل دو کشور در طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل نسبت به برنامه تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌های از کرانه باختری به سرزمین‌های تحت اشغال خود هشدار داد.

دبیرکل سابق سازمان ملل اعلام کرد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری از سوی اسرائیل نه تنها اقدامی جنون‌آمیز است بلکه تاثیری مخرب بر حقوق و هنجار‌های بین‌المللی خواهد داشت. بان کی مون همچنین بر لزوم تدوین طرحی جدید برای صلح در خاورمیانه برای جلوگیری از الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

در بیانیه دبیرکل سابق سازمان ملل بر ضرورت ایجاد ابتکار عملی جدید الهام گرفته از نشست صلح مادرید در سال ۱۹۹۱ تاکید و یادآور شد: چنین ابتکار جدیدی لازم است تا اسرائیلی ها، فلسطینیان و قدرت‌های منطقه و جهان را برای مذاکرات در مسیر پیشبرد قرار دهد. در این بیانیه هشدار داده شده است که برنامه الحاق به منزله انکار یکجانبه راه حل تشکیل دو کشور از سوی رژیم صهیونیستی است.

اخیرا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با نشان دادن چراغ سبز به تل‌آویو گفت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اقدامی است که اسرائیل باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و واشنگتن دیدگاه‌های خود را در اختیار تل‌آویو قرار خواهد داد.

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد اطمینان دارد که می‌تواند شعار انتخاباتی خود مبنی بر الحاق بخشی از کرانه باختری را طی چند ماه آینده عملی کند. نتانیاهو همچنین مدعی شد که فرآیند الحاق بخشی از کرانه باختری طی ماه‌های آتی آغاز خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی طرحی موسوم به معامله قرن ضمن نادیده گرفتن قدس به عنوان بخشی از تمامیت ارضی فلسطین، بخش عمده‌ای از کرانه باختری را هم به صهیونیست‌ها تقدیم کرده است. قرار است این طرح در کنست تصویب شده و سپس وارد فاز عملیاتی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار