رئیس سازمان لیگ تکواندو: مسابقات سرنوشت ساز لیگ باید برگزار شوند

تمجید گفت: با توجه به امتیازات و رقابت فشرده تیم ها، اصرار داریم که مسابقات باقی مانده لیگ برگزار تا تیم‌های سکونشین مشخص شوند.

به گزارش  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن تمجید رئیس سازمان لیگ تکواندو درباره برگزاری ادامه مسابقات لیگ تکواندو که به دلیل انتشار ویروس کرونا به تعویق افتاده گفت: لیگ بزرگسالان به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و ما نتوانستیم باقی مسابقات را برگزار کنیم. سلامت بازیکنان برای ما بسیار مهم است و در اولویت قرار دارد. در بخش مردان حدود ۱۱ بازی باقی مانده است که شامل ۲ بازی مهم و سرنوشت ساز میان شهرداری ورامین مقابل لوازم خانگی کن و پاس قوامین برابر دانشگاه آزاد می‌شود. بازی اول تعیین کننده قهرمان فصل است و بازی بعدی سومین سکونشین را مشخص خواهد کرد.  

۳ تیم سکونشین جواز حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را کسب می‌کنند

او گفت: مسابقات این فصل برای تمام تیم‌ها حائز اهمیت است، زیرا تیم‌های اول تا سوم جواز حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را کسب می‌کنند. با توجه به امتیازات و رقابت فشرده این تیم ها، اصرار داریم که بقیه مسابقات برگزار شود. منتظر می‌مانیم تا این ویروس ریشه کن شود و یا پروتکل‌های مربوط به برگزاری رقابت‌های ورزشی در این شرایط خاص، از طرف وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا اعلام شود تا بتوانیم بقیه مسابقات را برگزار کنیم.

می‌توانیم تا یک ماه و نیم آینده منتظر بمانیم تا شرایط برای برگزاری مسابقات فراهم شود

او افزود: با توجه به این که ۲ بازی بسیار مهم در بخش مردان باقی مانده،   برای اعلام نتایج بدون برگزاری مسابقات، الزام و عجله‌ای نداریم؛ بنابراین می‌توانیم تا یک ماه و نیم آینده صبر کنیم تا شرایطی فراهم شود که بدون به خطر افتادن سلامت بازیکنان، بقیه مسابقات برگزار شود و پرونده رقابت‌های لیگ سال ۹۸ را ببندیم.


بیشتر بخوانید: مجوز‌های لازم را بدهند، هفته پایانی لیگ را برگزار می‌کنیم


ادامه مسابقات جام کوثر ظرف ۲ روز برگزار خواهد شد

رئیس سازمان لیگ تکواندو در خصوص شرایط لیگ بانوان موسوم به جام کوثر اظهار داشت: در بخش بانوان مسابقات معوقه زیادی داریم، اما مهم‌ترین مسابقات میان تیم‌های شهرداری داتیس و لوازم خانگی کَن _ فتح صدر البرز و اسپریچو است که بازی‌های سرنوشت ساز جام کوثر هستند. فکر می‌کنم می‌توانیم مسابقات لیگ بانوان را ظرف ۲ روز برگزار کنیم و نتیجه تلاش یک ساله بانوان را شاهد باشیم. منتظریم شرایط به حالت عادی برگردد تا بتوانیم ادامه مسابقات را برگزار کنیم.  

پاس قبول نمی‌کند که با یک بازی کمتر در رده چهارم باشد

تمجید در واکنش به صحبت‌های ایمان زاده، سرپرست تیم دانشگاه آزاد که گفته بود تکلیف تیم‌های اول تا سوم تقریبا مشخص شده و پیشنهاد نیمه تمام ماندن لیگ با رده بندی کنونی را ارائه کرده بود اظهار داشت: ایمان زاده از قدیمی‌های تکواندو کشورمان است و استاد بنده هم بوده، اما امسال شرایط خاصی ایجاد شده و کرونا تمام باید‌ها و نباید‌ها را جا به جا کرده است. در حال حاضر تیم دانشگاه آزاد از ۱۴ بازی ۲۷ امتیاز گرفته و در جایگاه سوم قرار دارد. این تیم در شرایطی سوم است که پاس نیز از ۱۳ بازی ۲۷ امتیاز گرفته است؛ بنابراین بازی این ۲ تیم بسیار سرنوشت ساز است و پاس قبول نمی‌کند که با یک بازی کمتر در رده چهارم باشد.

جایگاه سوم به دلیل کسب سهمیه جام باشگاه‌های آسیا  حائز اهمیت است

از طرف دیگر بازی رو در رو دانشگاه آزاد و پاس قوامین رقابتی سنگین و میلیمتری است. شاید این بازی ۴-۴ تمام شود که در این صورت دانشگاه آزاد می‌تواند بگوید سوم شده، اما پاس قوامین تیم قلدری است و در تقابل با تیم‌های بزرگ نشان داده که بازیکنان خوبی در اختیار دارد. به همین دلیل در این شرایط نمی‌توانیم تصمیم به نیمه تمام ماندن لیگ بگیریم. اگر پاس قوامین دانشگاه را شکست دهد، به مقام سوم می‌رسد و این جایگاه به این دلیل حائز اهمیت است که دارای سهمیه جام باشگاه‌های آسیا است.  

دانشگاه آزاد با پیروزی برابر پاس قوامین می‌تواند جایگاهش را تثبیت کند

ایمان زاده درست می‌گوید که دانشگاه آزاد در حال حاضر روی کاغذ در رده سوم است، اما بازی این تیم برابر پاس قوامین سرنوشت تیم سوم را روشن می‌کند. اگر دانشگاه آزاد این تیم را برد، جایگاه سومی آن تثبیت می‌شود. در غیر این صورت تنها یک راه می‌ماند که باید پاس قوامین پایان لیگ در جایگاه چهارم را بپذیرد. طبیعی است با توجه به سرمایه گذاری که پاس قوامین انجام داده، این تیم چنین چیزی را نمی‌پذیرد.


بیشتر بخوانید: امکان برگزاری هفته پایانی لیگ برتر تکواندو با حضور ۴ تیم


لوازم خانگی کَن هنوز شانس قهرمانی دارد

تیم‌های شهرداری ورامین، لوازم خانگی کََن، دانشگاه آزاد و پاس قوامین به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند و ۲ بازی رو در رو آن‌ها با یکدیگر، تکلیف سکو‌های این فصل را مشخص می‌کند.   دانشگاه آزاد و پاس قوامین شانس قهرمانی یا نایب قهرمانی ندارند؛ بنابراین بازی این ۲ تیم برای کسب جایگاه سومی باید برگزار شود. در طرف دیگر هم لوازم خانگی کَن یک بازی کمتر از شهرداری ورامین دارد و همین موضوع بازی رو در رو آن‌ها را مهم‌تر می‌کند، زیرا در صورت پیروزی لوازم خانگی کَن برابر شهرداری ورامین، آن‌ها با پیروزی در بازی معوقه برابر پاس قوامین می‌توانند قهرمان شوند.  

پوشش تکواندوکاران باعث می‌شود آن ها خیلی در معرض ویروس نباشند

در جلسه‌ای که چند روز پیش با پولادگر داشتیم، پیشنهاد دادم برای برگزاری این ۲ مسابقه پروتکلی تهیه شود و آن را به وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا تقدیم کنیم تا اگر پذیرفته شد، چند هفته پس از ماه مبارک رمضان این ۲ بازی را برگزار کنیم. با وجود این که تکواندو ورزشی فیزیکی است، پوششی که بازیکنان دارند باعث می‌شود آن‌ها خیلی در معرض این ویروس نباشند. ضمنا پیشنهاد دادم برای برگزاری این ۲ مسابقه، از نقاب‌هایی که در رده نونهالان استفاده می‌شود، استفاده کنیم تا احتمال ضربه به داخل صورت از بین برود.  

برای رعایت فاصله اجتماعی می‌توانیم مسابقات را بدون تماشاگر برگزار کنیم

به هر حال دستکش، کلاه، هوگو، روپایی و احتمالا نقاب داریم و برای رعایت فاصله اجتماعی می‌توانیم مسابقات را بدون حضور هیچ تماشاگری برگزار کنیم و صرفا اعضای ۲ تیمی که با هم بازی دارند، در محل برگزاری مسابقات باشند. همچنین داوران هم می‌توانند از پوشش شیلد و ماسک و دستکش استفاده کنند. اگر پروتکل ما تایید شود، ۲ بازی جام خلیج فارس و ۴ بازی جام کوثر را برگزار می‌کنیم تا پرونده مسابقات سال ۹۸ بسته شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.