پشت پرده خصومت‌های شخصی در دوچرخه سواری و ماجرای نامه نگاری‌های خاص

تغییر و تحولات در تیم‌های ملی و فدراسیون‌ها در بیشتر مواقع منجر به افشاگری‌های دیر هنگام با رویکرد شخصی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرای فدراسیون دوچرخه سواری، مهدی سهرابی و همسرش و چگونگی ایمیل‌های ارسالی به فدراسیون جهانی پیرامون دوپینگ در گزارشی با تیتر "روزه سکوت فدراسیون درباره گاف‌های دوپینگی" در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد.

اطلاعات ما از یک منبع آگاه در مورد ایمیل‌های ارسالی از ایران به فدراسیون جهانی دوچرخه سواری  با سند زیر تایید شد.

پشت پرده افشاگری های شخصی در دوچرخه سواری و ماجرای نامه نگاری های خاص!

تحقیقات ما از هفته گذشته در مورد این موضوع ادامه یافت و طبق اطلاعات بدست آمده ماجرای ایمیل‌های سهرابی به فدراسیون جهانی به شرح زیر است:

 مهدی سهرابی عضو آدامز است و نفرات عضو در آدامز همواره باید در تمامی اردو‌ها با فرستادن ایمیل و لوکیشن محل اقامت، شرایط خود را برای این فدراسیون توضیح بدهند. در حقیقت این ارتباط باید مستمر باشد و فدراسیون جهانی از ورزشکاران عضو می‌خواهد تمامی تحرکات اردویی و اقامتی خود را به اطلاع آن‌ها برساند.

سهرابی به دلیل تسلط نداشتن به زبان انگلیسی از همسرش برای ارسال نامه و ایمیل به فدراسیون جهانی استفاده کرده است. این مسئله شائبه ارسال اطلاعات دیگر ملی پوشان را برای فدراسیون جهانی به وجود آورد، در صورتی که مهدی سهرابی طبق وظایف محموله به دلیل عضویت در آدامز، فقط اخبار مربوط به اقامت و شرایط خودش را برای فدراسیون جهانی ارسال کرده است.

پشت پرده افشاگری های شخصی در دوچرخه سواری و ماجرای نامه نگاری های خاص!

دیگر نقطه مبهم در گزارش منتشره در مورد تست دوپینگ مثبت سهرابی بود که پس از بررسی از مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری اطلاعات جدیدی در این باره بدست آوردیم.

مهدی سهرابی از سال ۲۰۱۲ که عضو آدامز بوده است همواره از او تست دوپینگ گرفته شده است. سال ۲۰۱۸ در  اردوی تیم ملی که به میزبانی کیش بود از سوی ماموران مبارزه با دوپینگ از سهرابی تست گرفته می‌شود که یکی از موارد شاخص به دست آمده در نمودار چند ساله بالاتر از بقیه موارد بود و به نوعی مشکوک به دوپینگ شد.

به گفته مهدی سهرابی آگاهی نداشتن از قوانین مرتبط به دوپینگ باعث می‌شود که هنگام گرفتن نمونه نتواند از حق خود دفاع کند و باعث بالا بودن یکی از شاخص‌های نمونه او شده است.

 فدراسیون جهانی از این ملی پوش درباره تغییر ایجاد شده در تستش توضیحاتی خواست، اما سهرابی با دلایلی که مطرح کرد نتوانست آن‌ها را مجاب کند. نام سهرابی از سوی فدراسیون جهانی در بین محرومین دوپینگ قرار گرفت و او برای این محرومیت به دادگاه CAS شکایت کرده است و منتظر نتایج نهایی است. در حال حاضر این رکابزن با سابقه به مدت ۴ سال تعلیق است.

موضوع فرار یک دوچرخه سوار از تست ناگهانی افسران دوپینگ در مورد رکابزن متواری نیز دیگر موضوعی بود که در گزارش فوق به آن پرداخته شده بود.

پشت پرده افشاگری های شخصی در دوچرخه سواری و ماجرای نامه نگاری های خاص!

فرار رکابزنان از دادن تست دوپینگ به فدراسیون مرتبط نیست

اگر چه در زمان این اتفاق گفته شد این ورزشکار پس از اطلاع از حضور افسران دوپینگ در کیش اردو را ترک کرده است، اما فدراسیون دوچرخه سواری معتقد است او روز قبل از این اتفاق مرخصی گرفته و به دلیل اینکه پروازی برای تهران نبود مجبور شد به صورت زمینی سفر کند و اسناد و مدارک آن تحویل مسئولان ذیربط شده و در  نهایت این موضوع مورد قبول قرار گرفت و او هم تبرئه شد است.

مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری و شخص خسرو قمری در این مورد خاص معتقد است: اقدام ورزشکاران در اینگونه موارد شخصی است و اگر از دادن تست دوپینگ امتناع کنند ارتباطی به فدراسیون ندارد و خودشان باید پاسخگوی اتفاقات باشند و طبق قانون این امتناع پیامد‌هایی برای آن‌ها در پی دارد.

 عده ای پس از قطع همکاری با فدراسیون دوچرخه سواری به دنبال مطرح کردن موضوعات گذشته هستند که گویا به تازگی از خواب زمستانی خود بیدار شده اند. اگر تخلف یا شکایتی از فدراسیون وجود دارد باید در زمان فعالیت در سمت خود مطرح شود.


بیشتر بخوانید: روزه سکوت فدراسیون دوچرخه سواری درباره گاف‌های دوپینگی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار