رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در زمان مراجعه شهروندان به آرامستان های اصفهان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت:رعایت پروتکل و دستور العمل‌های بهداشتی در زمان مراجعه شهروندان به آرامستان ها برای انجام مناسک خاک‌سپاری و زیارت اهل قبور ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا مرادی مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به تأکیدات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رعایت پروتکل و دستور العمل‌های بهداشتی در زمان مراجعه شهروندان برای انجام مناسک خاک‌سپاری و زیارت اهل قبور در ایام هفته به ویژه روز‌های پنج شنبه و جمعه ضروری است.

او افزود: شهروندان برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا علاوه بر توجه به اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی با رعایت برخی موارد برای زیارت اهل قبور و انجام مناسک خاکسپاری اموات به آرامستان باغ رضوان و سایر آرامستان‌ها مراجعه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان باید از هرگونه تجمع و ازدحام بویژه در محیط‌های سربسته جداً خودداری کنند، تصریح کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم‌ها و تجمعات الزامی است.

مرادی ادامه داد: برگزاری مراسم‌ها و حضور افراد در محوطه آرامستان و همچنین زیارت اهل قبور باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

او با بیان اینکه شهروندان باید حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند، تاکید کرد: توزیع هرگونه مواد خوردنی و آشامیدنی در قالب پذیرایی، خیرات و نذورات ممنوع است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های ترحیم، هفتم و چهلمین روز درگذشت صرفاً برای تعدادی محدود از بستگان و با رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود.

مرادی گفت: به جهت پیشگیری از ازدحام و تجمع زیاد افراد توصیه می‌گردد مراسم‌های ترحیم، هفتمین و چهلمین روز ترجیحاً در طول ایام هفته برگزار و به روز‌های پنج شنبه و جمعه موکول نشود.

او افزود: در صورت رعایت نشدن موارد فوق از سوی شهروندان، سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ناچار به اعمال محدودیت‌های بیشتری خواهد بود.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.