طنین ندای العفو در آسمان آذربایجان غربی

ندای العفو و الغوث الغوث در دومین شب از لیالی قدر، در آسمان آذربایجان غربی طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، مردم استان مراسم ویژه شب قدر و سوگواری شهادت مولای متقیان امام علی(ع) را در منازل ،مساجد ،حسینیه ها و بقاع متبرگه برگزار کردند و مردم خداجوی استان با سردادن نوای العفو و الغوث الغوث از خداوند طلب رحمت و مغفرت کردند.

بسیاری از مردم آذربایجان‌غربی پنج‌شنبه شب همزمان با سراسر کشور با حضور در مساجد، آداب احیا را به جا آوردند و با سردادن نوای «الهی العفو» شب دوم لیالی پرفیض قدر امسال را به سحر پیوند زدند.

مراسم ویژه دومین شب قدر در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی با حضور ائمه جمعه، فرمانداران و جمعی از مسؤولان شهرستان‌ها و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مساجد، پروتکل‌های اعلامی‌از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت کامل رعایت می‌شد و علاوه بر تب‌سنجی حین ورود به مساجد، استفاده از وسایل شخصی از جمله جانماز و کتب ادعیه نیز مورد تاکید قرار می‌گرفت.

همچنین در بسیاری از مساجد آذربایجان‌غربی، آیین پرفیض نخستین شب از لیالی پرفیض قدر به صورت آنلاین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی برگزار شد و علاوه بر سخنرانی مجازی روحانیان، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به نوحه خوانی، روضه خوانی و قرائت دعای جوشن کبیر و به جا آوردن دیگر آداب ویژه این شب پرداختند.

در دومین شب از لیالی پرفیض قدر که شب سالروز شهادت مولی‌الموحدین، امیرالمومنین علی (ع) بود، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به بیان مظلومیت‌های آن امام همام پرداختند و مردم در مساجد و منازل اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.