۱۳ گلزار شهدای استان قزوین ساماندهی می‌شوند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ساماندهی ۱۳ گلزار شهدای این استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدرضا شکوهی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از ساماندهی ۱۳ گلزار شهدای این استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به گذشت زمان و وضعیت آب و هوا، بسیاری از سنگ مزار شهیدان به‌ویژه در روستا‌ها تخریب‌شده که نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

شکوهی با بیان اینکه قزوین جزو سه استان برتر در ساماندهی گلزار شهدا در کشور است، ادامه داد: پارسال ۱۹ گلزار شهدا و ۲۰۴ مزار شهید در سطح استان قزوین با اعتبار سه میلیارد ریال ساماندهی شد.

او اعلام کرد: هم اکنون در سطح استان قزوین ۳۸۸ باب گلزار شهدا وجود دارد که ۵۶ گلزار در شهر‌ها و ۳۳۲ گلزار روستایی با هزار و ۲۹ مزار شهید وجود دارد که اولویت اصلی بازسازی گلزار شهدای روستایی است.

این مسوول با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تعویض سنگ مزار شهیدان در گلزار شهدای قزوین افزود: از مجموع هزار و ۷۹ سنگ مزار شهدا در قزوین تاکنون ۸۵۲ قطعه سنگ فرسوده تعویض شده و ۱۰۰ قطعه سنگ مزار سال گذشته سفارش شده است که بزودی کار تعویض آن‌ها انجام می‌شود.

شکوهی یادآور شد: امسال تعویض ۱۲۷ قطعه سنگ مزار باقی مانده در دستور کار داریم که تا پایان سال کار تعویض آن‌ها انجام خواهد شد.

استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار