شب قدر از هزار ماه برتر است/شبی که علما کتاب شان در آن پایان می یافت

یک کارشناس مذهبی گفت: شب قدر شبی است که علما نوشتن کتاب شان در آن پایان می‌یافت و از هزار ماه برتر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا توانانیا کارشناس مذهبی و امام جماعت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: در شب قدر اولین آیات قرآن بر پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) نازل شد و شبی که از هزار ماه برتر است که می‌بایست آن را سید شب‌ها عنوان کرد.

او افزود: لیله القدر، شبى است که تقدیر امور انسان‌ها مشخص و هیچ شبی در تمامی شب‌های سال به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. همچنین این شب به سید شب‌ها معروف و تمسک به ۲ صقل قرآن و عترت که هر دو با هم هستند توصیه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین توانانیا بیان کرد: هر کسی که ۱۰ سال توفیق شب زنده داری این ایام را داشته باشد معادل ۸۵۰ سال عبادت است و فقط بیداری کافی نیست، به مانند این است که کسی در مسجد الحرام یا زیر قبه سیدالشهدا برود، اما فقط نشستن کفایت نمی‌کند.

این کارشناس مذهبی در خصوص نگاه ویژه به قرآن و معارف در این شب‌ها گفت: علمایی که قصد نوشتن کتاب داشتند در شب قدر به کتاب خود پایان می‌دادند همچنین علامه طباطبایی در چنین شبی به کتاب خود پایان داد و در صفحه آخر کتاب ۲۳ رمضان را نوشت.

امام جماعت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان تصریح کرد: شب قدر، شب تفهیم، معرفت و عبادت است همچنین نباید تنها به نماز خواندن ختم شود و تفکر کردن به اهل بیت و قرآن به مردم توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: شب قدر ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار