چند خبر از اداره محیط زیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه از تیمار و رهاسازی دو بهله عقاب طلایی در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان صحنه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛وحید گودینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه از تیمار و رهاسازی دو بهله عقاب طلایی خبر داد و با اعلام این خبر گفت : در پی گزارش واصله از سوی دوستداران محیط زیست مبنی بر زمین گیر شدن دو بهله عقاب طلایی در یکی از مزارع کشاورز حومه شهرستان، محیط بانان این اداره بلافاصله به محل اعزام و وضعیت عقاب‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت : این عقاب‌ها پس از یک ماه تیمار و نگهداری و پس از اطمینان از بهبودی کامل در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان صحنه رهاسازی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان افزود: متأسفانه عواملی همچون تخریب زیستگاه ها، وجود سموم فراوان کشاورزی در بدن طعمه‌ها و تیراندازی بسوی این پرندگان از سوی افراد سودجو، باعث شده که وضعیت حیات این گونه از پرندگان در معرض آسیب جدی قرار بگیرد.

گودینی از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی آسیب دیده مراتب را با شماره تلفن ۰۸۳۴۸۳۳۳۰۶۵ در میان بگذارند.

دستگیری و معرفی متخلفین صید غیرمجاز ماهی

کیانوش احسانی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از دستگیری و معرفی متخلفین صید غیرمجاز ماهی به دستگاه قضایی خبر داد.

او گفت : در پی گزارش واصله از همیاران و دوستداران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب مبنی بر صید تعدادی ماهی رودخانه‌ای توسط افراد سودجو در سرپل ذهاب، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان بلافاصله به محل اعزام و موفق به کشف و ضبط ۴۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای و ادوات صید از آنان شدند.

احسانی پور گفت: با توجه به اینکه صید آبزیان در فصل تخم ریزی خلاف قوانین مقررات شکار و صید است فلذا این افراد پس از واریز مبلغ ضرر و زیان وارده به حساب محیط زیست، برای طی سایر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب ضمن تقدیر و تشکر از دوستداران و همیاران محیط زیست مبنی بر دغدغه آنان در امر حفاظت و صیانت از محیط زیست از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن: ۰۸۳۴۲۲۲۲۶۰۰ در میان بگذارند.

دستگیری دو اکیپ شکارچی متخلف

دو اکیپ شکارچی متخلف که در مناطق تحت مدیریت شهرستان گیلانغرب در حال شکار غیرمجاز بودند توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب دستگیر شدند.

روح اله شاه حسینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب گفت: دو اکیپ شکارچی غیرمجاز که در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست شهرستان در حال شکار و صید بودند توسط مأمورین یگان محیط زیست شهرستان دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

او افزود: از این افراد تعداد یک قبضه اسلحه، یک قطعه کبک و دو قطعه کبوتر کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گیلانغرب افزود: با تمام توان بصورت شبانه روز در حال پایش مناطق تحت مدیریت هستیم و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی از سوی افراد سودجو با قاطعیت و بصورت قانونی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

شاه حسینی از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد گزارش تخلفات زیست محیطی را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان یا شماره تلفن گویا ۱۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند.

پیشگیری از وقوع آتش سوزی‌های احتمالی در تابستان

به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی‌های احتمالی در تابستان سالجاری در منطقه قراویز سرپل ذهاب با همکاری اداره راهداری شهرستان اقدام به تیغه زنی و ایجاد آتش بر در منطقه صورت گرفت.

کیانوش احسانی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب گفت: به منظور پیشگیری از خسارت فراوان در زمان وقوع آتش سوزی‌های احتمالی، این اداره با همکاری اداره راهداری شهرستان سرپل ذهاب نسبت به ایجاد تیغه زنی و آتش بر در منطقه اقدام کردند.

او افزود: همه ساله با شروع فصل گرما و احتمال آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت وجود دارد و به منظور پیشگیری از خسارات فراوان و آسیب به حیات وحش در منطقه اقدام به ایجاد تیغه زنی و آتش بر در منطقه نمودیم.

احسانی پور گفت: به دلیل افزایش نزولات جوی رشد پوشش گیاهی در منطقه در شرایط مناسبی قرار دارد و به همین دلیل کوچکترین شعله آتش می‌تواند به‌سرعت موجب بروز خسارت به منطقه و حیات وحش شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست کرد از برپایی آتش در مناطق مستعد به آتش سوزی گسترده اکیداً خودداری نمایند تا شاهد حوادث ناگوار برای طبعیت و حیات وحش منطقه نباشیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار