آزادسازی بستر رودخانه‌های تصرف شده در نور

۱۶ هزار متر مربع از بستر رودخانه‌های تصرف شده در شهرستان نور پارسال آزاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مصطفی رضایی مدیر منابع آب شهرستان نور، گفت: با تلاش همکاران امور منابع آب شهرستان نور و حمایت مراجع قضایی، ۱۶ هزار متر مربع از بستر رودخانه‌های این شهرستان که در تصرف غیرقانونی افراد بود پارسال آزاد شد.

او افزود: علاوه بر آزادسازی بستر رودخانه‌ها ۱۲ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان لایروبی و ساماندهی گردید و حدود ۱.۵ کیلومتر آن دیواره سازی انجام شد.

رضایی با بیان اینکه عمده سردهنه‌های شهرستان در اثر وقوع سیلاب در فروردین ماه ۹۸ تخریب شده بودند، گفت: این اداره در راستای خدمت رسانی به مردم بخصوص کشاورزان زحمتکش ۶۰ سردهنه سنتی را بازسازی و مرمت کرده و حدود ده فقره برداشت‌های غیرمجاز از رودخانه را شناسایی و جلوگیری کرد.


مدیر منابع آب شهرستان نور از اقدامات برجسته پارسال در بخش رودخانه را پاسخگویی به مردم در زمینه استعلام حریم ذکر کرد و گفت:  همکاران بخش مهندسی رودخانه پارسال  موفق شدند به درخواست ۱۳۰۰ نفر از متقاضیان پاسخ دهند که نتایج این تلاش تعیین حریم به میزان ۲۶ کیلومتر از منابع و مجاری آبی شهرستان بوده است.

رضایی افزود: با اعتباراتی که در اختیار طرح‌های عمرانی این شهرستان در بخش آب قرار گرفت در سال ۹۸ شاهد اتمام و بهره برداری دو بند انحرافی مدرن و کانال‌های انتقال آب بودیم که احداث این سازه‌ها ضمن تسهیل و تسریع در مدیریت تامین و انتقال آب، مشکلات چندین ساله بهره برداران را مرتفع می‌کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.