رضایت ۳۱ خانواده برای عمل پیوند عضو در چهارمحال و بختیاری

پارسال، ۳۱ خانواده برای عمل پیوند عضو در استان چهارمحال و بختیاری رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همه ساله تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو که در لیست انتظار هستند، جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که اعضای سالم افراد دچار مرگ مغزی، زیر خاک مدفون می‌شود.

هر کس و در هر سن می‌تواند در صورت بروز مرگ مغزی و با رضایت بستگان، اهدا کننده عضو باشد.

اولین رضایت گیری اهدای عضو در استان چهارمحال و بختیاری در ۲۲ دی ماه ۸۲ در شهر لردگان صورت گرفت و در پی این رضایت، هشت عضو حیاتی و نسوج پسر ۱۶ ساله به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

زهرا سیاح هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری در گفت‎وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، اظهار داشت: میزان رضایت گیری اهدای عضو در کشور یک چهارم و در استان سه چهارم است.

او افزود: پارسال ۳۱ خانواده برای عمل پیوند عضو در استان چهارمحال و بختیاری رضایت دادند که منجر به نجات جان ۱۰۰ بیمار شد.

سیاح با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونا تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ اجازه عمل پیوند عضو جز در موارد ضروری وجود نداشت اضافه کرد: از ابتدای امسال تنها یک مورد جداسازی اعضا برای پیوند در استان صورت گرفته است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که ۳۰ نفر از آنان در لیست اهدای عضو قرار دارند.

سیاح گفت: علاقمندان جهت دریافت کارت اهدای عضو، می‌توانند به نشانی اینترنتی ehda.ir و یا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در شهرکرد مراجعه کنند.

۳۱ اردیبهشت ماه به عنوان «روز ملی اهدای عضو» نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.