آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی به صورت الکترونیکی برای بانوان دامغانی

بانوان دامغانی به صورت مجازی در رشته های مختلف فنی و حرفه ای به صورت مجازی مهارت آموز می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سمیرا خلیل نژادی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان گفت: با توجه به اینکه مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد، می‌توان مهارت آموزی را عامل ایجاد اشتغال دانست.

او افزود: این مرکز با شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از اسفندماه ۹۸ با شعار آموزش تعطیل نیست اقدام به آماده سازی محتوا‌های آموزشی الکترونیکی کوتاه مدت کرد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان بیان کرد: آموزش‌های مجازی در بخش‌های صنایع دستی، صنایع غذایی، صنایع چوب، هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، رایانه و طراحی ارائه می‌شود که تمامی محتوا‌ها به صورت رایگان در فضای مجازی و کانال فضای مجازی مرکز با عنوان «مهد ارتقاء مهارت بانوان» منتشر می‌شود.

سمیرا خلیل نژادی تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان دارای هشت کارگاه آموزشی صنایع چوب، صنایع دستی، صنایع غذایی، رایانه، هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، صنایع بافت، طراحی و دوخت است که در ۶۴ حرفه فعال، آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان در سال ۹۸ به تعداد یک هزار و ۴۰ نفر، معادل ۱۲۸ هزار نفر ساعت آموزش ارائه کرد و ۹۰ درصد این افراد موفق به اخذ گواهینامه مهارتی شدند.

او افزود: این مرکز در سال گذشته موفق به برگزاری ۵۳ حرفه آموزشی در حوزه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر شد که از این تعداد در ۱۰ حرفه آموزشی برای نخستین بار کار آموزشی انجام شد.

خلیل نژادی ادامه داد: عروسک دوزی روسی، قلاب بافی، تابلو برجسته، برجسته کاری و نقاشی روی مس، نقاشی رنگ و روغن، تزیین کیک، آشپزی غذا‌های ترکیه‌ای و دوزندگی لباس شب و عروس از جمله آموزش‌های جدید است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان اضافه کرد: با توجه به بیکاری حاکم بر جامعه می‌توان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی را یکی از نیاز‌های امروز دانست، زیرا نقش مهارت آموزی در کنار آموزش‌های تئوری دانشگاه‌ها به نوعی هدایت کننده چرخه تولید است.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.