فغانپور: ۲ جوان ایرانی کم تجربه پرونده ویلموتس را در دست دارند/ باید بدهی شستا را به قیمت روز ارز پرداخت کنیم

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: در جریان پرونده شکایت مارک ویلموتس نیستیم و ۲ جوان ایرانی کم تجربه در عرصه وکالت، پرونده او را در دست دارند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، صفی الله فغانپور، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال درباره ارزیابی اش از آخرین وضعیت شکایت مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: من قرار نبود درباره این موضوع صحبت کنم، اما اکنون می‌خواهم بگویم امور حقوقی فدراسیون یکی از بخش‌های قوی آن است. اعضای این کمیته دارای تجربه کافی هستند و می‌توانم ادعا کنم امور حقوقی فدراسیون از هر جهت کارآمد است.

به تاج گفتم قرارداد ویلموتس را پیش از امضاء در اختیار امور حقوقی فدراسیون قرار بدهد

او ادامه داد: با این وجود به عنوان مسئول حقوقی فدراسیون، چهار ماه پس از جدایی کارلوس کی روش و پیش از اینکه مارک ویلموتس انتخاب شود به مهدی تاج نامه نوشتم و اعلام کردم درباره این انتخاب نه قصد دخالت دارم و نه صلاحیت اظهار نظر؛ با این وجود وقتی ویلموتس را به عنوان سرمربی انتخاب کردید، قرارداد او را در اختیار امور حقوقی قرار بدهید تا با تشکیل کمیته‌ای مرکب از اعضای کمیته‌های مالی، حقوقی و بین الملل، قرارداد تنظیم شده و پس از نهایی شدن آن را امضاء کنید.

درباره قرارداد ویلموتس تکلیفی نداشتیم که اکنون به ما انتقاد می‌شود

فغانپور تصریح کرد: تا همین امروز هم در جریان قرارداد ویلموتس نیستم. وقتی جامعه حقوقی کشور به امور حقوقی فدراسیون درباره نحوه قرارداد‌ها ایراد گرفته و می‌گویند این قرارداد‌ها مشکل دارند باید بگویم با این وضعیت که کاری به ما سپرده نشده است، امور حقوقی چه تکلیفی دارد.

تنها هنر من لحاظ کردن مصالح فدراسیون در تنظیم قرارداد وکلای پرونده ویلموتس بود

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال افزود: وظیفه من نبود به رئیس فدراسیون بگویم قرارداد را در اختیار ما بگذارد، اما این کار را انجام داده و به تاج گفتم پس از انتخاب سرمربی، قرارداد او را هم در اختیار امور حقوقی فدراسیون قرار بدهید. درباره شکایتی که اکنون ویلموتس مطرح کرده است باز هم امور حقوقی در جریان نیست و فدراسیون برای این پرونده وکیل انتخاب کرده است. تنها هنری که من داشتم این بود که با سماجت خودم در تنظیم قرارداد وکلای منتخب، مصلحت و منافع فدراسیون را لحاظ کنم تا دست کم حقوق فدراسیون در پرداخت حق الوکاله‌ها رعایت شود.

قرارداد ویلموتس از امور حقوقی فدراسیون پنهان شد

فغانپور درباره ادعای مارک ویلموتس مبنی بر تغییر یافتن بند‌های قرارداد از سوی فدراسیون فوتبال گفت: در شرایط فعلی هر بحثی امکان دارد، اما با توجه به اینکه من در جریان تنظیم، تدوین پیش نویس و امضای قرارداد ویلموتس نبودم و این قرارداد از من به عنوان مسئول حقوقی پنهان شده بود، نمی‌توانم نظری بدهم. حتی پس از فسخ قرارداد بار دیگر درخواست کردم برای بررسی بند‌های این قرارداد، آن را در اختیار من قرار بدهند که بازهم چنین اتفاقی نیفتاد. من نمی‌توانم درباره مطلبی صحبت کنم که در جریان ابتدا و انتهایش نیستم.

فغانپور: ۲ جوان ایرانی کم تجربه پرونده ویلموتس را در دست دارند/ باید بدهی شستا را به قیمت روز ارز پرداخت کنیم

قرارداد اسکوچیچ با نظر کمیته حقوقی فدراسیون بسته شده و از آن دفاع می‌کنم

او درباره مراحل تنظیم قرارداد دراگان اسکوچیچ بیان کرد: شرایط قرارداد اسکوچیچ متفاوت است و حیدر بهاروند قرارداد را در اختیار امور حقوقی قرار داد. برهمین اساس کمیته‌ای را با حضور اعضای کمیته‌های بین الملل، مالی و حتی کارشناسان حقوقی خارج از فدراسیون تشکیل دادیم. بحث و بررسی‌های زیادی در جلسات مان انجام داده و در نهایت قرارداد اسکوچیچ امضاء شد. برخلاف قرارداد ویلموتس، اکنون می‌توانم از قرارداد اسکوچیچ دفاع کنم.

وکلای فدراسیون مستقل از امور حقوقی فعالیت می‌کنند و هیچکس پاسخگوی پرونده ویلموتس نیست

فغانپور درباره اینکه آیا احتمال بازنده شدن ایران در پرونده شکایت مارک ویلموتس وجود دارد یا خیر، گفت: در جلسات مختلف مان قرار بود وکلای انتخابی زیرنظر امور حقوقی کار کنند، اما پس از اتمام جلسات به صورت مستقل و بدون اینکه ما در جریان روند پیگیری پرونده ویلموتس در مراجع بین المللی باشیم، پرونده ادامه یافته است. حتی نامه‌ای به مسئولان مختلف نوشته و اعلام کردم ما را در جریان پرونده قرار نمی‌دهند درحالیکه امور حقوقی مسئولیت پیگیری این مسائل را دارد و باید پاسخگو باشد. اکنون معلوم نیست چه کسی پاسخگوی شکایت ویلموتس است و اگر می‌خواهید امور حقوقی پاسخگو باشد، مسئولیت را به آن واگذار کنید. حتی برای واگذاری این مسئولیت داوطلب شدیم.

۲ جوان ایرانی کم تجربه در عرصه وکالت پرونده ویلموتس را در دست دارند

او افزود: البته این حرف من به معنی در جریان نبودن مسئولان فدراسیون نسبت به پرونده نیست چراکه وکلا زیرنظر فدراسیون کار می‌کنند. بحث من درباره بدون مسئولیت بودن امور حقوقی است. من از سوابق وکلای انتخابی اطلاع خاصی ندارم و نمی‌توانم آن‌ها را تایید یا رد کنم. فقط می‌دانم ۲ جوان که شاید در زمینه پرونده‌های حقوقی و وکالتی تجربه آنچنانی نداشته باشند همراه یک وکیل سوئیسی پرونده را در دست دارند. امیدوارم آن‌ها بتوانند پرونده را به سرانجام برسانند.


بیشتر بخوانید: شاه منصوری: وکیل سوئیسی جدا از فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس کار نمی‌کند


باید بدهی شستا را به قیمت روز ارز پرداخت کنیم

فغانپور درباره پرونده طلب فدراسیون فوتبال به شرکت شستا گفت: پول ویلموتس از طریق چکی که شرکت شستا در اختیار فدراسیون قرار داد، پرداخت شد. من به همراه مهدی نبی جلساتی را با مسئولان این شرکت برگزار کردیم و اکنون قرار شد هیئتی انتخاب شود تا درباره این بدهی نظر بدهد. شرکت شستا ۲ میلیون یورو به فدراسیون داده است و ما باید این پول را با قیمت روز ارز در زمان وفای به عهد برگردانیم.

هیئت داوری درباره نحوه بازگرداندن پول شستا نظر می‌دهد

او درباره اینکه با این تفاسیر فدراسیون باید پول بیشتری از مبلغی که در آبان ۹۸ از شستا قرض گرفته است به این مجموعه برگرداند، توضیح داد: قرار است کمیته‌ای تشکیل شود تا با بررسی‌های لازم، نظرات خود را ارائه می‌کند. این موضوع به سرانجام خوبی می‌رسد. هیئتی که برای داوری پرونده تشکیل می‌شود درباره اینکه نحوه پرداخت به چه شکلی باشد، تصمیم می‌گیرد.

فغانپور: ۲ جوان ایرانی کم تجربه پرونده ویلموتس را در دست دارند/ باید بدهی شستا را به قیمت روز ارز پرداخت کنیم

تمام پرونده‌های تبلیغات محیطی در جریان است

او درباره آخرین وضعیت پرونده تبلیغات محیطی بازی‌های لیگ برتر گفت: در زمینه تبلیغات محیطی برای برخی پرونده‌ها هیئت داوری انتخاب شده و در شرف رسیدگی است. برخی پرونده‌ها هم در مراجع قضائی در حال رسیدگی است. هیچ پرونده‌ای راکد نمانده و همه در جریان هستند.

برای اصلاح اساسنامه باید دیدگاه تمام اقشار ورزش لحاظ شود

او درباره آخرین وضعیت اصلاح اساسنامه گفت: در طول مدتی که بحث لزوم اصلاح اساسنامه مطرح بود، دَه‌ها نامه نوشتم که اساسنامه فدراسیون مانند قانون اساسی یک کشور است و سیاست‌های کلی و کلان فدراسیون براساس آن تدوین می‌شود. به همین دلیل باید به آن اهمیت بدهیم. برای اصلاح اساسنامه باید کمیته‌ای تشکیل شود که دیدگاه تمام اقشار جامعه را لحاظ کند.

کمیته حقوقی در جریان اصلاح اساسنامه هم وارد نشد

فغانپور تصریح کرد: حتی پیشنهاد کرده بودم برای اصلاح اساسنامه کمیته‌ای از حقوقدان‌های برجسته، خبرنگاران صاحب نظر و فوتبالی‌ها تشکیل شده و آن‌ها هم نظر بدهند، اما باز هم کمیته حقوقی را درباره اصلاح اساسنامه وارد نکردند.

او درباره اینکه با این تفاسیر ماهیت کمیته حقوقی فدراسیون چیست، توضیح داد: نمی‌خواهم بگویم مسئولان فدراسیون به کار ما اهمیت نمی‌دهند. امور حقوقی بیشتر در زمینه بحث‌های قضائی پیگیر است و بحث اصلاح اساسنامه هم مربوط به کمیته تدوین مقررات می‌شود، اما نظر من این بود که یک کمیته به تنهایی نباید این اقدام را انجام بدهد و باید افرادی باشند که مسائل را همه جانبه لحاظ کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۱۸:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
پول بیت الماله دیگه بایدم در جریان نباشین.آخه از جیب شماها که نمیره.
آخرین اخبار