مربی تیم ملی تکواندو:

باید تمریناتمان را براساس رقابت‌های پیش رو طراحی کنیم

بُسحاق گفت: باید براساس سطح مسابقات پیش رو تمریناتمان را دنبال کنیم، اما وقتی تاریخ برگزاری مسابقات مشخص نیست، مجبوریم تمرینات عمومی را پیگیری کنیم تا آمادگی بازیکنان از دست نرود.

علی محمد بُسحاق مربی تیم ملی تکواندو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط المپین‌های کشورمان در قرنطینه اظهار داشت: پیش از رفتن بازیکنان به اردو‌ها برنامه‌های تمرینی و بدنسازی را به بازیکنان دادیم تا در قرنطینه تمریناتشان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهند و از نظر بدنی و فنی دچار افت نشوند. در این مدت هادی پور و حسینی فیلم تمریناتشان را برای کادرفنی ارسال کردند و هر ۲ هفته یک بار وزن کشی کردند. میرهاشم حسینی با اجازه کادرفنی به رشت سفر کرد و به مدت یک هفته تمریناتش را در کنار هادی پور انجام داد.

بسحاق درباره مشکلات تمرینات انفرادی بازیکنان در روز‌های قرنطینه اظهار داشت: تمرین کردن یک بازیکن به صورت انفرادی، تفاوت زیادی با تمرین در اردو دارد. تمرین انفرادی شرایط خاصی دارد و بازیکنان در این گونه تمرینات کم انگیزه‌تر هستند. فشاری که در تمرینات انفرادی به بازیکنان متحمل می‌شوند، ۵۰ یا ۶۰ درصد اردو‌ها است. اگر شرایط مهیا باشد، احتمال دارد از ۱۷ خرداد تمرینات گروهی را آغاز کنیم و تمرینات با جدیت بیشتر و به صورت گروهی آغاز شود.


بیشتر بخوانید: عبداللهی: باید از فرصت ایجاد شده برای برطرف کردن نقاط ضعف استفاده کنیم/ سر وزن نگه داشتن بازیکنان کار دشواری است


مربی تیم ملی تکواندو درباره بلاتکلیفی مسابقات سال جاری و نامشخص بودن زمان برگزاری رویداد‌های سال ۲۰۲۰ اظهار داشت: ما باید هدفی داشته باشیم و مسابقه‌ای در پیش باشد و بنا بر شرایط آن مسابقه، تمریناتمان را طراحی کنیم تا بازیکنان برای رقابت در سطح مشخصی از مسابقات به آمادگی لازم برسند، اما وقتی هیچ چیز مشخص نیست، مجبوریم تمرینات عمومی را پیگیری کنیم تا بدن بازیکنان آماده بماند و از لحاظ فنی و جسمی دچار افت نشوند. تاکنون تنها تاریخ مسابقات فینال گرندپری به ما اعلام شده و قرار است هشتم آذر ماه برگزار شود.

او در ادامه گفت: با تغییراتی که در درجه و امتیاز مسابقات ایجاد شده، مدال طلای گرندپری ۶۰ امتیازی شد و مدال طلای فینال گرندپری هم از ۸۰ به ۱۰۰ امتیاز رسید. با اعلام تاریخ برگزاری فینال گرندپری، اگر هیچ برنامه دیگری از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشود، ما برای فینال گرندپری برنامه ریزی می‌کنیم تا بازیکنان را برای این مسابقات به اوج برسانیم.

بسحاق درباره بالا رفتن درجه و امتیازات مسابقات جهانی و گرندپری اظهار داشت: افزایش درجه اتفاق خوبی است و تلاش و انگیزه بازیکنان را بالاتر می‌برد. هر کسی که بتواند در گرندپری و مسابقات جهانی روی سکو برود، طبیعتا امتیازات بیشتری می‌گیرد و به اعتقاد من افزایش درجه این مسابقات تصمیم کارشناسی شده و خوبی بود.


بیشتر بخوانید: مشخص شدن میزبان رویداد‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲/ تغییر در رنکینگ مسابقات جهانی و گرندپری


او افزود: هر بازیکنی که بخواهد المپیکی شود راه سختی در پیش دارد و اگر بخواهیم برای المپیک‌های بعد از توکیو، برای کسب ۴ سهمیه اقدام کنیم، باید در گرندپری‌ها و مسابقات جهانی نتایج خوبی کسب کنیم.

مربی تیم ملی تکواندو در پایان گفت: امیدوارم ویروس کرونا هر چه زودتر از بین برود و دنیا دوباره به حالت عادی بازگردد. با از سر گیری تمرینات و اردوها، تلاش می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه هایمان برای مسابقات پیش رو که تاریخ برگزاری آن در آینده مشخص خواهد شد را عملی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار