مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

استان سمنان رتبه سوم را در نمره امتحانات نهایی کسب کرد

محمد دستورانی گفت: سال گذشته استان سمنان رتبه سوم را در شاخص میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه امنیت، سلامت، آموزش و مهارت از ارکان مهم برای ایجاد توسعه پایدار در کشور محسوب می‌شود، گفت: سال گذشته استان سمنان رتبه سوم را در شاخص میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان کسب کرده است.

او بابیان اینکه میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان استان سمنان هشت درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: این استان رتبه نخست در توسعه متوازن دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی و هدایت آن‌ها به انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را نیز به خود اختصاص داد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید بر اینکه یک درصد از جمعیت دانش‌آموزی کشور متعلق به این استان است، تصریح کرد: این در حالی است که استان سمنان جزو پنج استان برتر کشور در شاخص‌های مختلف ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش قرار دارد.

دستورانی با اشاره به اینکه این استان در قبولی کنکور رتبه دوم است و آمار مطلوبی در تعداد دانش آموزان رتبه زیر دو هزار را در کنکور سراسری دارد، تأکید کرد: نرخ باسوادی استان سمنان ۹۸.۵ درصد برآورد شده و میزان پوشش تحصیلی در این استان ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

او در ادامه بابیان عملکرد مطلوب آموزش‌وپرورش استان سمنان در ایام کرونایی تصریح کرد: تاکنون در سخت‌ترین شرایط بحرانی آموزش در سطح استان متوقف نشده و این امر نقش بسیار مهم و حیاتی برای یک جامعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.