در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارتقای مهارت‌های دریانوردی در دستور کار سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درباره برنامه‌های این سازمان برای افزایش و ایجاد مهارت‌های دریانوردی توضیحاتی داد.

علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به ارتباط کشورمان با سه دریای خزر، عمان و خلیج فارس می‌توانیم از ظرفیت دریایی، بندری و ساحلی کشور استفاده کنیم.

او با بیان اینکه متأسفانه در کشور و در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به این نیاز توجهی نشده است، گفت: ما هنوز به اقتصاد دریا محور و توسعه دریایی به صورت جدی ورود نکرده‌ایم.

اوسط هاشمی گفت: حضور در مرکزیت کشور با وجود خشکسالی در نواحی کویری شرایط را برای صنایع بزرگ دشوار کرده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: باید به دنبال ایجاد مشاغلی جدید باشیم که مورد اقبال کارآفرینان و کارفرمایان باشند و در نهایت به سمت مهارت آموزی روی آوریم و متکی به دانش‌های دانشگاهی نباشیم.

او با بیان اینکه در حوزه افزایش مهارت‌های دریانوردی در راستای استاندارد‌های روز دنیا مشغول به کار هستیم، تصریح کرد: در این باره با سازمان بنادر و دریانوردی، شیلات، مناطق آزاد و تمامی نهاد‌هایی که در مباحث دریایی، بندری، صیادی و ساحلی فعال هستند، ارتباط برقرار کردیم.

اوسط هاشمی ادامه داد: نیاز افزایش مهارت‌های دریایی احساس شده است و در تلاشیم با تدوین رشته‌های مورد نظر و تألیف و تربیت مربیان و دپارتمان‌های تخصصی بتوانیم فصل جدیدی را برای افزایش مهارت‌ها در کنار دریا ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه در سال‌های بعد از انقلاب شاهد جابه جایی جمعیت از روستا به شهر هستیم، گفت: کوچ باعث انتقال نیرو‌های تحصیل کرده روستایی به شهر می‌شود.

اوسط هاشمی تصریح کرد: ارتقای دانش، تحصیلات و مهارت در زمینه کشاورزی و تولیدی موجب مهار جمعیت برای جابه جایی می‌شود.

او با بیان اینکه فراهم کردن بازار فروش محصولات روستایی، توجه به حوزه کشاورزی، عشایر، روستا و عدالت آموزشی می‌تواند حوزه ارتقای مهارت را برای این قشر از کشور فراهم کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: باید سن کشاورزی را با افزایش مهارت در این حوزه کاهش دهیم و راهی را برای پایداری جمعیت روستا‌های کشور فراهم کنیم.

او ادامه داد: هیچ تسهیلاتی نباید بدون ارائه گواهینامه‌ مهارت پرداخت شود، چرا که اساس کارآفرینی و اشتغال بر پایه مهارت شکل می‌گیرد.


بیشتربخوانید:

لزوم راه اندازی پویش‌هایی برای بخشیدن اجاره بهای واحد‌های تجاری در روز‌های کرونایی

راه‌اندازی ۱۸۰ هزار شغل برای آسیب دیدگان ناشی از کرونا تا پایان سال

جبران خسارات وارده به مراکز مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای

تولید ملزومات بهداشتی مورد نیاز توسط سازمان فنی و حرفه‌ای


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار