ایجاد شهرک صنعتی تخصصی شیمی در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گفت : امسال ضمن توسعه شهرک‌های موجود، شهرک صنعتی تخصصی شیمی و سه ناحیه صنعتی در استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بیژن کردستانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گفت : شهرک صنعتی تخصصی شیمی در کنار مجموعه پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه به منظور ایجاد واحد‌های صنعتی زیرشاخه نفت و شیمی احداث می‌شود.

او از پالایشگاه به عنوان فرصتی برای رونق صنایع پایین دست نام برد و گفت : پیش بینی می‌شود که با حضور بخش خصوصی در این صنعت زمینه اشتغال بسیاری از افراد فراهم شود.

کردستانی افزود: همچنین براساس برنامه ریزی انجام شده، امسال سه ناحیه صنعتی در حمیل، سنقر و کنگاور را در دستور کار داریم.

بهره برداری از پروژه مرحله دوم شهرک صنعتی زاگرس

او گفت: علاوه بر یک شهرک و سه ناحیه صنعتی، پروژه مرحله دوم شهرک صنعتی زاگرس کرمانشاه را تا پایان امسال به بهره برداری خواهیم رساند.

او با بیان اینکه شهرک صنعتی زاگرس با یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین بزرگترین شهرک صنعتی غرب کشور است، گفت: مرحله نخست این شهرک در مساحت ۲۵۰ هکتار تاکنون به بهره برداری رسیده است و گام دوم آن نیز به مساحت ۲۵۰ هکتار در ماه‌های آینده کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه ادامه داد: در شهرک صنعتی زاگرس باتوجه به نزدیکی به راه آهن یک ایستگاه بارگیری ریلی نیز احداث خواهد شد.

او افزود: در ماه‌های آینده در بخشی از شهرک صنعتی زاگرس سوله‌های کارگاهی ایجاد خواهیم کرد تا با شرایط اقساطی در اختیار کارگاه‌های کوچک قرار گیرد.

کردستانی افزود: متقاضیان این کارگاه‌ها می‌توانند با ۲۰ درصد هزینه تمام شده را به صورت نقد و مابقی را در قالب اقساط ۳۶ ماهه پرداخت کنند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه،گفت: تاکنون رنجیره‌های اقتصادی نان برنجی، فرش و پلی اتیلن را در شهرک‌های صنعتی استان راه اندازی کرده ایم که کار جمع آوری، بسته بندی و صادرات محصول را برعهده دارند.

کردستانی با اشاره به برنامه ریزی برای ساماندهی ۴۰ رنجیره اقتصادی در کرمانشاه گفت: با کمک تیم اقتصادی استانداری کرمانشاه به زودی دیگر زنجیره‌های اقتصادی نیز در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در نقطه صفر مرزی

او به ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در نقطه صفر مرزی گفت: باتوجه به مصوبات سفر مقام معظم رهبری در نقطه صفر مرزی در شهرستان قصرشیرین هفت هکتار زمین را به منظور ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در نظر گرفته ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه این شهرک آماده بهره برداری است، گفت: تاکنون یک واحد صنعتی تولید روغن و گریس نسوز در شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق فعالیت خود را آغاز کرده است.

کردستانی صادرات را یکی از اولویت‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه دانست و ادامه داد: باتوجه به موقعیت ویژه شهرک صنعتی ایران و عراق سرمایه گذاران خارجی سرمایه گذاری در آن اعلام آمادگی کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.