کوبا: ورود نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا در هم شکستن حصر جنایتکارانه آمریکاست

رئیس‌جمهور کوبا ضمن ابراز خرسندی از ورود نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا، آن را نماد شکست محاصره غیرانسانی از سوی آمریکا توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا با ابراز خرسندی از اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا، آن را نشان در هم شکستن حصر جنایتکارانه آمریکا دانست.

رئیس جمهور کوبا اخیرا در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: اولین نفتکش از ۵ نفتکش ایرانی وارد ونزوئلا می‌شود، تا محاصره غیرقابل قبول و جنایتکارانه را در هم بشکند. زنده باد همبستگی میان مردم.

به نوشته آسوشیتدپرس، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز یکشنبه از آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، حسن روحانی، رئیس‌جمهور و مردم این کشور از صمیم قلب قدردانی کرد. رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای ارسال محموله نفتی به این کشور تاکید کرد ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده‌اند. ایران و ونزوئلا همچون کشور‌های دیگر جهان حق دارند داد و ستد انجام دهند.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند فروش حامل‌های سوخت از سوی ایران به ونزوئلا «غیرقانونی» است و باید با این موضوع مقابله شود. گفته می‌شود نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی این کشور [نزدیک آب‌های ونزوئلا] اعزام کرده است.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی تله سور، سومین نفتکش ایرانی با نام «پتونیا» ساعاتی پیش وارد آب‌های ونزوئلا شد و از سوی نیرو‌ی دریایی این کشور همراهی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار