جهش آبخیزداری خراسان جنوبی با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار ملی دیگر

نهضت ساخت سازه‌های آبی در خراسان جنوبی با تخصیص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی شتاب می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: اجرای موفق طرح‌های آبخیزداری در استان موجب شد تا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه نهضت ساخت سازه‌های آبخیز داری اختصاص یابد.

او افزود: با این اعتبار جدید ۴۰ سازه آبخیزداری تا پایان مرداد در بالادست قنوات روستایی ساخته می‌شود.

نصرآبادی گفت: نهضت آبخیزداری در استان از سال ۹۷ شروع و در دو سال گذشته ۱۹۰ سازه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۵۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از حوزه‌های آبخیز استان اجرا شده است.


بیشتر بخوانید: جمع آوری ۴۰۰ هزار متر مکعب آب در بندخاکی شوشود


به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان جنوبی  این سازه‌های آبی، ۲۴۴ منبع آبی را جانی دوباره دادند و ۲۶ هزار و ۳۰۰ خانوار با جمعیت ۱۶۵ هزار نفر در ۱۷۸ روستا از مزایای آن برخوردار شده‌اند.

او اضافه کرد: برای جذب اعتبارت ملی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم، اما از مسئولان استانی هم انتظار داریم تا سهم اعتبارات استانی را افزایش دهند.

نصر آبادی با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و ۹۱۸ سازه آبخیزداری اعم از بند خاکی، سنگی ملاتی و گابیون برای تامین آب زیرزمینی، احیا چشمه‌ها و قنوات و کمک به کنترل سیلاب و رواناب‌ها ایجاد شده  اظهار کرد: در بارندگی‌های فروردین امسال ظرفیت آبگیری این سازه‌ها تکمیل شد و به حدود ۷۸ میلیون متر مکعب آب رسید.

خراسان جنوبی ۱۵ میلیون هکتار وسعت دارد که ۷ و نیم میلیون هکتار آن قابلیت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را دارد.

حجم روان آب‌ها در خراسان جنوبی سالانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب است که تا کنون ۸۷ میلیون متر مکعب از این رواناب‌ها مهار شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.