آقابیگ: نبود فدراسیون مستقل دلیل ضعف راگبی است

رئیس انجمن راگبی گفت: با توجه نبود فدراسیون مستقل نمی‌توان نتایج درخشانی در این رشته ورزشی کسب کرد.

حسن میرزا آقابیگ رئیس انجمن راگبی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: انجمن راگبی زمانی برای خود فدارسیون مستقل داشته است و درحال حاضر به دلیل اختلافات گذشته به شکل انجمن درآمده است و زیرنظر انجمن‌های ورزشی قرار گرفته است وبه شکل انجمن به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و یکی از عمده‌ترین دلایل ضعف عملکرد راگبی نبود فدراسیون مستقل با بودجه و امکانات مخصوص به خودش است.

رئیس انجمن راگبی ادامه داد: بزرگترین دلیل افت راگبی در چند سال اخیر این است که این انجمن، فدراسیون مستقل ندارد. از لحاظ بودجه همیشه در مضیقه هستیم و به سختی توانسته ایم فدراسیون را روی پا نگه داریم.

او افزود: ما در آسیا سه بانوی فعال و عضو در مقام‌های بسیار بالای آسیایی داریم. با توجه به این عنوان‌ها و عضویت‌ بانوان ایرانی در کمیته‌های مختلف نباید راگبی به صورت انجمن اداره شود، برای مثال خانم ناهید بیار، نایب رئیس کمیته بانوان در آسیا است و یا حتی خانم نازنین حسینی عضو کمیته قوانین و مقرارت و خانم سمیع نیا عضو کمیته توسعه آسیا هستند. این‌ها مقام‌های کمی در آسیا به حساب نمی‌آید. با وجود این آمار و ارقام باز هم در حق ورزش راگبی اجحاف شده است.

آقا بیگ در خصوص اعزام تیم‌های ملی دختران گفت: تیم ملی بانوان زیر ۲۰ سال در شهریور به اندونزی اعزام می‌شود که اگر شرایط بحران کرونا تغییر نکند امکان به تعویق افتادن اعزام‌ها وجود دارد. ۲ تیم هفت نفره پسران مهر امسال به اندونزی اعزام خواهند شد که با توجه به شرایط حاکم برجامعه امکان لغو و به تعویق افتادن این اعزام‌ها در بخش پسران هم وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کورنا مسابقات تیم ملی ۱۵ نفره ما لغو شد و زمان برگزاری آن هنوز به ما اعلام نشده است.

او در خصوص تیم پسران و دختران گفت: اسامی شرکت کنندگان هرچه زودتر به مربیان اعلام خواهد شد تا به صورت انفرادی زیرنظر مربی خود تمرین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار