مراسم بزرگداشت امام راحل و قیام ۱۵ خرداد با پخش زنده سخنرانی امام خامنه‌ای

در آستانه سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد مراسم بزرگداشت امام راحل ره در مرکز و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حجت الاسلام  سالاری ؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این نشست که در دفتر نماینده  ولی فقیه برگزار شد؛ با بیان اینکه تصمیم گیری درخصوص برگزاری مراسمات و مناسبت‌ها به استان‌ها محول شده است  گفت: مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی ره و قیام خونین ۱۵ خرداد امسال با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی  فردا  ۱۴ خرداد ساعت ۱۰:۱۵ صبح با پخش زنده سخنرانی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به صورت ویدئو کنفرانس در محل مصلی امام خمینی ره برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین از برگزار مراسم در سایر شهرستان‌های استان با اولویت حفظ و رعایت موازین بهداشتی خبرداد.

ایشان با تأکید بر اینکه مصلی امام خمینی ره دارای فضای مناسبی برای برگزاری مناسبتهاست و همچنان که مراسم  لیالی قدر با مدیریت بسیار خوبی برگزار شد؛ این مراسم نیز با حفظ فاصله مناسب و سایر شیوه نامه‌ها در راستای پاسداشت مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

در ابتدای این نشست نماینده  ولی فقیه در استان با بیان اینکه در کنار زندگی مادی و معیشت نباید از فرهنگ و معنویت غافل شد بیان داشت: در روز‌های پیش رو به سالگرد ارتحال امامی می‌رسیم که دنیا به او افتخار می‌کند، بنابراین شایسته است با وجود شرایط کرونا، مراسم مناسبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل برگزار شود.

او با اشاره به تداوم شرایط کرونایی در کشور و استان  افزود: باید مراسمات انقلابی و مذهبی با رعایت مسائل و تذکرات بهداشتی برگزار شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در حال حاضر قهوه‌خانه‌ها، پاساژ‌ها و سایر اماکن بازگشایی شده، ولی نماز جمعه‌ها همچنان تعطیل است، خاطرنشان کرد: شایسته است با وجود شرایط کرونا، مراسم شایسته‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین  یعقوبی افزود: در شب‌های قدر مذهبی‌ها امتحان خوبی داده و نشان دادند که بهترین و مقیدترین افراد در رعایت این پروتکل‌ها هستند و مراسم را با پایبندی به مقررات بهداشتی برگزار کردند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: باید به زندگی کرونایی عادت کرده و خود را تطبیق دهیم؛ ازاین‌رو امسال مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با نظارت و رعایت شرایط مناسب حداکثر در مدت زمان یک ساعت برگزار شود.

او افزود: در این مراسم که به‌صورت محوری در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود بعد از قرائت قرآن، مداحی برگزار شده و سپس مراسم به سخنان مقام معظم رهبری وصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: باید ضمن رعایت مسائل بهداشتی از محاصره بیرون آمده و به مسائل معنوی و انقلابی هم توجه کنیم.

او تصریح کرد: برای برگزاری مراسم گرامیداشت پانزدهم خردادماه نیز نظرات و پیشنهاد‌ها در ستاد استانی مقابله با کرونا بررسی شده و بعد از تصویب برای اجرا ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.