اقدامات فرمانداری خرمشهر در موج دوم شیوع کرونا

فرماندار ویژه خرمشهر برنامه های ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان، در موج دوم همه گیری کووید ۱۹ را تشریح ‌کرد.

محمد حیدری فرماندار ویژه شهرستان خرمشهردر گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: تمام اقدامات ستاد مبارزه با کرونا شهرستان خرمشهر در موج دوم شیوع  کووید ۱۹ بر اساس یک برنامه مدون مبتنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیماریابی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او افزود: شاه بیت این برنامه ، نظارت و رسیدگی به تخلفات ناشی از عدم رعایت و اجرای شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ شده به ادارات و اصناف است که این نظارت و رسیدگی ها توسط یک تیم بازرسی متشکل از تعزیرات حکومتی، اداره صمت، فرماندهی نیروی انتظامی، نیروهای بسیج و شبکه بهداشت و درمان به صورت مستمر و به طور جد انجام می گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر با بیان اینکه نظارت‌های گروه های بازرسی در شناسایی کانون های بحران، موثر واقع شده، تصریح کرد: در شهرستان خرمشهر۳ کانون بحرانی شیوع کرونا وجود دارد؛ اولین آنها سیستم حمل و نقل شهری یا همان تاکسی رانی است، که به دلیل تکثر رفت و آمد مردم،  یک زنگ هشدار در همه گیری کرونا به حساب می آید، دومین کانون بحران، بازار صفای خرمشهر و دستفروشی در  آن است، در این بازار قدیمی به خاطر بافت شهری و زیرساختی، روزانه تجمع های زیاد و پرخطری را شاهد هستیم.

محمد حیدری ادامه داد: سومین کانون بحران در شیوع ویروس کرونا، ادارات و ارگانهای دولتی است.این مکان‌ها به خاطر مراجعات لاجرم مردم شلوغی های زیادی را پذیرا هستند.

 او با اشاره به اینکه انسداد برخی از مسیرهای پر رفت و آمد همچنان پابرجا است، گفت: در گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی که همان فاصله گذاری هوشمند است، مسدود سازی برخی از خیابان های اصلی و پر تردد، هرچند باعث ایجاد بار ترافیکی  برای شهروندان شده ولی در کاهش ترددها بی تاثیر نبوده است،  اما  با وجود  گله مندی مردم از این موضوع، سعی می کنیم هر چه سریعتر این مسئله را پیگیری نماییم.

فرماندار خرمشهر در تشریح روند بیماریابی این شهرستان گفت: هرچند آزمایشگاه اصلی و مرکزی برای تست کرونا در آبادان قرار دارد، اما امکان نمونه گیری آزمایش کرونا در ۳ مرکز ۱۶ ساعته و ۱۳ مرکز بهداشت و درمان واقع در خرمشهر برای  عموم شهروندان فراهم است.

 او در پایان تاکید کرد: بابت امکانات پزشکی در شهرستان خرمشهر جای هیچ نگرانی وجود ندارد، چرا که از ابتدای همه گیری کووید ۱۹، تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را آغاز و پیگیری کردیم .

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.