مردم یمن به کمک نیاز دارند؛

سازمان ملل متحد اوضاع کنونی یمن را در بدترین شرایط ممکن توصیف کرد

سازمان ملل متحد با توجه به شیوع ویروس کرونا، نسبت به افزایش موارد مرگ و میر بر اثر این بیماری در یمن هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، سازمان ملل متحد اعلام کرد یمن با توجه به شیوع بیماری کرونا و انتشار ویروس کووید-۱۹ در استان‌های مختلف این کشور، در حال حاضر در بدترین شرایط ممکن قرار دارد.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد: میانگین آمار مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در یمن به ۲۰ درصد از شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ رسیده است. این در حالی است که میانگین جهانی مرگ و میر بر اثر کرونا به ۷ درصد می‌رسد.

«لیزا گراندی» هماهنگ کننده سازمان مل در امور بشردوستانه در کشور یمن در گفتگو با شبکه «سی ان ان» تصریح کرد: ما هم اکنون در یمن شاهد بدترین اوضاع ممکن هستیم.

لیزا گاندی همچنین هشدار داد: این بدان معنی است که آمار کشته‌ها به علت بحران کرونا از آمار کشته‌ها بر اثر جنگ بیشتر خواهد شد، آری آمار مرگ و میر در یمن بر اثر جنگ، بیماری، قحطی و گرسنگی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

وی افزود: خدمات بهداشت عمومی در ۱۸۹ بیمارستان از ۳۶۹ بیمارستان در یمن در طول سه هفته آینده کم کم متوقف خواهد شد، حمایت‌ها و کمک‌های غذایی برای ۲.۵ میلیون کودک گرسنه نیز در ۸ تا ۱۰ هفته آینده متوقف خواهد شد.

طبق گزارش سایت «ورلد میترز» تاکنون ۶ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۷۱۷ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۳۹۸ هزار و ۲۶۰ نفر در سراسر جهان جان باخته و ۳ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۰۶ نفر هم بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار