سامانه‌های الکترونیکی راهکاری برای پیشگیری از قاچاق

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی به استفاده از سامانه‌های الکترونیکی برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، وحدانی نیا معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: قاچاق کالا و ارز آسیب زیادی به اقتصاد و اشتغال کشور وارد می‌کند.

او افزود: امروزه نظارت در حوزه پیشگیری سنتی از قاچاق کالا و ارز بازدهی ندارد و باید به صورت الکترونیکی انجام شود.

وحدانی نیا اظهار کرد: در قانون قاچاق کالا و ارز سال ۹۲ در مواد ۵، ۶، ۷ و ۱۳ به سامانه‌های الکترونیکی و ارتباط بین آن‌ها تاکید شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان عنوان کرد: در خراسان جنوبی نیز در حوزه سامانه‌های الکترونیکی اقداماتی مهمی صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


بیجاری دبیر کمیته پایش قاچاق محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: در مصوبه هیئت وزیران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در بهمن ماه سال ۹۷ به طرح هویت گذاری دام‌ها تاکید شد و این مصوبه از اسفند ۹۸ لازم الاجرا شده است.

اوبا بیان اینکه در این مصوبه برای دام‌های سنگین ۶ ماه و برای دام‌های سبک ۱ سال مدت زمانی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: این موضوع به تمام مراجع ذی ربط استان از جمله اتحادیه‌های دامدارن و اداره کل دامپزشکی ابلاغ شده است.

دبیر کمیته پایش قاچاق محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان  گفت: افتادن پلاک‌ها و هزینه آن‌ها از جمله مشکلات دامداران در این حوزه می‌باشد.

تهوری معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در حوزه کالا‌های بهداشتی و بعد از تشدید نظارت‌ها ۱۲ پرونده تخلف در زمینه احتکار و نگهداری و گران فروشی تشکیل شده است.

او افزود: تا کنون ۶ هزار و ۷۷۶ انبار در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نام کرده اند و تعداد رسید‌های حواله ۱۱ هزار و ۴۷۳ عدد بوده است.

تهوری تصریح کرد: سامانه سامک، سامانه توزیع کالا‌های اساسی، داشبورد و سامانه جامع انبار‌ها از جمله سامانه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه پیشگیری از قاچاق است.

علیزاده سرپرست اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری استان گفت: یکی از سامانه‌های مورد استفاده راداری سامانه فنی ردیاب است که بر روی اتوبوس‌ها نصب شد، اما بر روی کامیون‌ها با توجه به اعتصابات سال گذسته هنوز نصب نشده است.

او افزود: در رابطه با کنترل مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۰ درصد از سهمیه پیمایشی این ناوگان از یک خرداد ماه کاهش یافت و کم کم حذف خواهد شد.

علیزاده عنوان کرد: در رابطه با الکترونیکی کردن اسناد و بارنامه‌ها از یک خرداد ماه کلیه شرکت‌های حمل و نقل برای تهیه توکن اقدام کردند.

سرپرست اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری استان ادامه داد: امضای الکترونیک در اسناد حمل و نقل تا یک شهریور ماه باید اجرایی شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.