گفت و گوی جالب و متفاوت با مریم سرمدی بازیگر سریال پرگار/ با اعتماد و ترس نقشم را پذیرفتم

سریال پرگار قصه سه خانواده را به‌طور موازی روایت می‌کند که در مقطعی از روزگار، سرگذشت آن‌ها با هم گره خورده است و خواسته یا ناخواسته در زندگی امروز آن‌ها کنش‌هایی را ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «پرگار» عنوان جدیدترین سریال تلویزیونی است که از شبکه اول سیما پخش می‌شود. این سریال به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی هر شب ساعت‌۲۲:۱۵ پخش می‌شود. داستان این سریال قصه سه خانواده را به‌طور موازی روایت می‌کند که در مقطعی از روزگار، سرگذشت آن‌ها با هم گره خورده است و خواسته یا ناخواسته در زندگی امروز آن‌ها کنش‌هایی را ایجاد می‌کند. در سریال «پرگار» بازیگرانی، چون مرجانه گلچین، فریبا کوثری، بابک کریمی، فریبا جدیکار، بهرنگ علوی، مریم سرمدی، علی عمران، تیما پوررحمانی و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

به بهانه پخش این سریال از شبکه یک سیما گفت‌و‌گویی با مریم سرمد، بازیگر این سریال داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

یک مقدار از ویژگی فیلمنامه و جذابیت‌های آن بفرمایید. به‌طور کل داستان سریال «پرگار» چه مؤلفه‌هایی داشت که شمارا ترغیب به بازی در این سریال کرد؟
حقیقت ماجرا این است که از روز اول برای این نقش با من صحبت نشده بود و قرار بود من نقش بسیار کوچکی را در این کار ایفا کنم. زمانی هم که این نقش به من پیشنهاد شد خیلی شوکه و ناراحت شدم و احساس می‌کردم ایفای این نقش توسط من امکان‌پذیر نیست. باید اعتراف کنم خیلی از این نقش ترسیدم، ولی به دانش و تجربه شهرام شاه‌حسینی اعتماد کردم و نقش را پذیرفتم و امروز از ایفای این نقش بسیار خوشحال هستم.

همانطور که خودتان اشاره کردید این نقش هم فاصله سنی زیادی با شما دارد و هم نقش متفاوتی در کارنامه کاری شما به حساب می‌آید. آیا ویژگی‌های مشترکی از این نقش در شما وجود داشت یا اینکه با جست‌و‌جو در مختصات این کاراکتر به آن نزدیک شدید؟
از نظر من بازیگری شبیه به رانندگی است. همانطور که راننده می‌تواند روی ماشین‌های مختلف سوار شود و آن‌ها را براند، بازیگر هم باید نقش‌های متفاوت را تجربه کند. من فکر می‌کنم ایفای نقش‌های اینچنینی که از لحاظ سنی، اعتقادات دینی و اخلاقی با خود فرد متفاوت است می‌تواند نقطه‌اتکایی باشد. من به اجبار این نقش را پذیرفتم، اما زمانی که وارد آن شدم سعی کردم او را به بهترین نحو بسازم. یک وجهی از این کاراکتر در من وجود دارد و یک وجهی وجود ندارد، مثلاً اقتدار او در رفتار‌های من است، اما یکسری زیرکی و ویژگی‌هایی در او وجود داشت که من آن را زندگی نکرده بودم و اتفاقاً با این شخصیت زندگی کردم. همچنین موضوعی که دوست دارم بدان اشاره کنم و از زیبایی‌های این نقش است کندی در حرکت است که در این زن می‌بینیم. من در سکانس‌هایی آنقدر کند و غم‌انگیز بازی کرده‌ام که بعد از آن احساس کرده‌ام نمی‌توانم با سرعت از جای خود بلند شوم. ایفای این نقش خیلی برای من سخت و در عین حال خیلی شیرین و دلپذیر بود.

به‌طورکل بازی‌های شما در مجموعه‌های متفاوت خیلی رئال و طبیعی است. تجربه همبازی شدن با بازیگرانی، چون مرجانه گلچین، بهرنگ علوی و رضا امامی در سریال «پرگار» برای شما چطور بود؟
من با خانم گلچین تا به حال کار نکرده بودم، اما زمانی که در پشت صحنه بایکدیگر صحبت می‌کردیم تجربه‌های تلخ و شیرین شبیه به یکدیگر داشتیم، ولی زمانی که مقابل دوربین حاضر می‌شدیم وارد چالشی می‌شدیم که برای من بسیار جذاب بود. این تجربه برای من خیلی دلچسب بود به این دلیل که ایشان بسیار به بازیگر مقابل خود کمک می‌کنند. تجربه همکاری با آقای علوی و آقای امامی نیز بسیار دلنشین بود و ما هیچ مشکلی بایکدیگر نداشتیم. آقای امامی در خیلی از صحنه‌ها به من کمک می‌کرد و خیلی به من انرژی می‌داد. شاید برایتان جالب باشد که ایشان بعد از هر سکانس از بازیگر مقابل خود تشکر می‌کرد و من خیلی از او یاد گرفتم و همین ویژگی او باعث شد من در کار‌های دیگر از بازیگر مقابل خود تشکر کنم.

سریال «پرگار» دو سال پیش ساخته شد و به‌دلیل مشکلاتی، موفق به پخش زودتر از تلویزیون نشد. امکان دارد مقداری از مشکلاتی که مانع پخش این سریال شدند بگویید؟
به هرحال اختلافاتی مانند خیلی از سریال‌های تلویزیونی دیگر بین تهیه‌کننده و کارگردان پیش آمد. این موضوع باعث شد زمان بیشتری صرف تولید این کار شود و متاسفانه یک فاصله‌ای نسبتاً طولانی برای فیلمبرداری چند سکانس باقی مانده اتفاق افتاد و کارگردان بعد از سرگیری فیلمبرداری کار مجبور به کم کردن سکانس‌ها شد. البته این موضوع چیز عجیب و غریبی نیست و امکان دارد برای خیلی از سریال‌ها و فیلم‌ها اتفاق بیافتد.

تجربه همکاری با شهرام شاه‌حسینی به‌عنوان کارگردان در این پروژه برای شما چطور بود؟
من پیش از این تجربه همکاری با آقای شاه‌حسینی را داشته‌ام. ایشان بسیار باسواد است و آنقدر روی کاری که انجام می‌دهد اشراف دارد که من کاملاً او را قبول دارم و تمام نکات ایشان را در کار رعایت می‌کنم.

تا به امروز بازخورد مخاطبان را چطور ارزیابی کرده‌اید؟
بیشتر بازخورد‌ها اینطور بوده که چقدر این سریال تلخ است و پاسخ من به این دوستان همیشه این بوده که زندگی همیشه پر از خوشی و شادی نیست. سالانه سریال‌های کمدی زیادی ساخته می‌شود، ولی ما همیشه در حال خندیدن نیستیم. ما زمان‌هایی برای عمیق فکر کردن و گریه کردن نیاز داریم. پس ساخت و پخش اینگونه از سریال‌ها هم بد نیست. بازخورد‌ها خیلی متفاوت بوده، اما در میان این نظرات هیچکس درباره پائین بودن کیفیت سریال صحبتی نکرده است. من بازخورد‌های خوبی درباره نقش خودم داشته‌ام و به نظر می‌رسد مردم توانسته‌اند با این نقش ارتباط برقرار کنند.

شما در حال حاضر هم سریال طنز «پدر پسری» و هم سریال «پرگار» را روی آنتن دارید. مردم بیشتر با کدام‌یک از نقش‌های شما بهتر ارتباط برقرار کرده‌اند؟
مخاطبان آثار ما بسیار بایکدیگر متفاوت‌اند و نمی‌توانیم همه را در یک دسته قرار دهیم. بخشی از مخاطبان با سریال «پرگار» ارتباط برقرار کرده‌اند و بخشی دیگر خصوصاً نوجوانان و جوانان سریال «پدر پسری» را دوست داشته‌اند. بازخورد‌ها بسیار بایکدیگر متفاوت است و من هنوز از سریال «پرگار» بازخورد بدی نگرفته‌ام.

منبع: روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار