شریعتی‌نیاسر در جمع خبرنگاران تشریح کرد؛

روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق

نماینده مردم تهران روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق را توضیح داد.

روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیقبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به ارجاع اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» به کمیسیون تحقیق اظهار کرد: اتفاق امروز صحن علنی نقطه عطفی در قانون‌گذاری کشور تلقی می‌شود و این موضوع برای مجالس آینده محل استناد قرار خواهد گرفت.

او افزود: پرونده ۳ منتخب مجلس به دلیل اعتراض‌های نمایندگان در شعب باقی مانده بود که گزارش تأیید اعتبارنامه از سوی شعب به صحن علنی امروز ارجاع شد.

شریعتی نیاسر گفت: رئیس مجلس، مشابه روند بررسی اعتبارنامه نمایندگان در جلسه قبلی اجازه داده بود سخنگوی شعبه گزارش را قرائت کند. بعد از قرائت اعتبارنامه ۲ نفر از نمایندگان به دلیل نبود اعتراض از سوی دیگر همکاران تصویب شد، زیرا افراد مورد اعتراض قول دادند موارد اعتراضی را جبران کنند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در مورد پرونده اعتبارنامه آقای تاجگردون معترضان به اعتراض خود اسرار کردند و بر اساس اصول ۸۵، ۹۳ و ۷۳ قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی درخواست داشتند که اعتبارنامه به رأی گذاشته شود. این روند ربطی به آقای تاجگردون ندارد و این موضوع رویه قانونی است و پرونده هرکس دیگری مطرح بود و نمایندگان نسبت به اعتبارنامه آن اعتراض داشتند، رئیس جلسه باید آن را به رأی می‌گذاشت.

نماینده مردم تهران افزود: اگر کمیسیون تحقیق به این نتیجه برسد که پرونده وی تأیید است گزارش مربوط به صحن ارجاع و بار دیگر رأی‌گیری می‌شود، اما اگر کمیسیون اعتبارنامه تاجگردون را رد کند گزارش در صحن بررسی و به رأی گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: البته نماینده اعتراض شده با وجود عدم تأیید اعتبارنامه می‌تواند به وظایف نمایندگی ازجمله حضور در صحن علنی کمیسیون‌های تخصصی و انتخاب آن شرکت کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Noonolghalam
۰۷:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مقاله نویس بی سواد. اسرار نه، اصرار
آخرین اخبار