فروش متری مسکن در بورس شدنی است؟/ ساخت خانه های اجاره ای در آینده نزدیک

فروش متری مسکن در بورس از جمله ابهامات اساسی متقاضیان خانه در این روزهاست.

گزارش تاپ شنبه //آیا ورود مسکن به بورس می تواند گره گشای خروج مسکن از رکود باشد ؟/مسکن استیجاری به زودی به مرحله اجرایی می رسدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روز‌ها بازار اجاره در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و بسیاری از مستاجران هر روز نگران‌تر از روز قبل برای رشد چشمگیر نرخ‌های اجاره هستند به طوری که گزارشات میدانی نشان دهنده رشد  حدود ۳۰ درصدی اجاره بهاست. البته بررسی‌ها نشان می دهد که وضعیت بازار خرید هم بهتر از این نیست و با توجه به نوسانات ایجاد شده در اقتصاد کشور بسیاری از بخش‌ها از جمله مسکن هم تحت تاثیر قرار گرفته است.

رشد ۳۰ درصدی قیمت های اجاره در مناطق مختلف تهران

در همین زمینه فرهادی  یکی از مشاوران املاک در محدوده مرکزی تهران با بیان اینکه قیمت‌های اجاره در یکی دو ماه گذشته با رشد بسیار زیادی روبرو شده اند، گفت: اوضاع مسکن چندان مناسب نیست و بسیاری از مالکان و سازندگان به دلیل چشم و هم چشمی سعی می کنند قیمت‌ها را به صورت بسیار نامحسوس افزایش دهند.

همچنین حسینی  یکی دیگر از مشاوران املاک که در محدوده غرب تهران بود، گفت: قیمت‌های اجاره در منطقه‌ ۵ تهران به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و در خرید و فروش مسکن شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم این در حالی است که در ایام عید قیمت‌های بازار در رکود بسیار سنگینی به سر می‌برد.

در همین زمینه چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی درباره وضعیت بازار مسکن،کنترل و گرانی آن اعلام کرده بود که تنها راه کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن نخریدن کالای گران است و برای عبور از گرانی مسکن باید صبر داشت.

در همین رابطه حسام عقبائی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت وگو با خبرنگار  حوزه مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه چندی پیش تمامی کارشناسان و روسای اتحادیه املاک کشوری دیداری با وزیر راه شهرسازی داشتند، گفت: در این جلسه تمامی مشکلات مشاوران املاک به صورت کامل و همچنین بررسی وضعیت کنونی بازار مسکن بررسی شد.

مسکن با ورود به بازار بورس وارد دوران بدتری خواهد شد

او با اشاره به اینکه بورس مسکن اقدامی مناسب در شرایط کنونی بازار مسکن نیست گفت: مسکن یک کالای همگن نیست و باید وزارت اقتصاد، سازمان بورس و وزارت راه و شهرسازی برای اجرایی شدن آن کارشناسی بیشتری انجام دهند.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه مسکن کالایی مانند نفت یا گندم نیست که با عرضه در بورس بتواند زمینه ساز رونق و یا افزایش سرمایه‌ها شود، افزود:در یک ساختمان ممکن است ۲ واحد با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی داشته باشد و این خود باعث افزایش قیمت‌ها در این ساختمان شود بنابراین عرضه آن‌ها در بورس نمی‌تواند مناسب باشد.

عقبائی توضیح داد: بورس مسکن در ۲ بخش از جمله صندوق سرمایه گذاری که با عرضه آن‌ها و کسب سود حاصله سرمایه گذاران چندان راضی نخواهند شد و آن‌ها سعی می‌کنند حاشیه سود را بین خود تقسیم کنند.

او با اشاره به اینکه در بحث فروش املاک مازاد شرکت‌های دولتی و عرضه آن‌ها در بورس با قانون مغایرت دارند، افزود: بورس جای دلالی نیست و فروش املاک دولتی توسط کارگزار و عرضه آن در بورس باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در این بخش خواهد شد. همچنین از سال‌های گذشته فروش این املاک تنها توسط مشاوران املاک امکان پذیر بود.

عقبائی تصریح کرد: عرضه مسکن در بورس اقدام موثری در این حوزه به شمار نمی‌رود چراکه هیچ یک از کشور‌های پیشرفته دنیا از جمله آمریکا تاکنون مسکن آن‌ها در بورس عرضه نشده است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران به ساماندهی سایت و اپلیکیشن‌های مسکن که اقدام به قیمت گذاری و عرضه آن‌ها می‌کنند اشاره کرد و گفت: در ایران هیچ یک از بخش‌ها و دستگاه‌ها مخالف حضور تجارت الکترونیک نیستند، اما زمانی که قیمت‌ها به صورت کاذب در سایت و یا اپلیکیشن‌ها درج می‌شود موج گرانی وسونامی جهش قیمت را به دنبال خواهد داشت.

او تصریح کرد: بسیاری از قیمت‌های درج شده در سایت و اپلیکیشن‌ها توسط سوداگران انجام می‌شود و این اقدامات باید در چارچوب و نظارت‌هایی از سوی وزارت راه شهرسازی و وزارت ارتباطات صورت گیرد.

عقبائی با بیان اینکه ورود این اپلیکیشن‌ها هیچ کمکی به بازار مسکن نمی‌کند چراکه درج قیمت در این بخش تنها باید از سوی مشاوران املاک و با بررسی محلات انجام شود تا شاهد بهبود و ایجاد ثبات در بازار اجاره بها باشیم.

مسکن استیجاری به کجا رسید؟

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران به طرح مسکن استیجاری هم اشاره کرد و گفت: مسکن استیجاری از مجلس ۷ تا ۱۰ موافق بودن و خوشبختانه هم دولت اصلاحات و دولت تدبیر وامید هم پیشنهادات خوبی در این بخش مطرح کرده اند.

او تاکید کرد: در این دیدار اعلام شد که به زودی مسکن استیجاری به مرحله اجرایی خواهد رسید و برای انجام شدن این طرح سعی میکنیم برخی از مسکن‌های تولید شده را وارد شبکه استیجاری کشور کنیم.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اجرای این طرح هر چند در قالب پایلوت هم می‌تواند به وضعیت بازار مسکن کمک کند و امیدواریم هرچه سریعتر اقدامات لازم در جهت اجرایی شدن این طرح از سوی وزارت راه وشهرسازی اجرایی شود.

عقبائی بیان کرد: این طرح تاکنون چندین بار از سوی وزرای مختلف مطرح شده، اما هر بار با تغییر دولت و یا وزرا این طرح به فراموشی سپرده می‌شود.

عقبائی همچنین درباره این موضوع که از سوی وزیر راه درباره نخریدن مسکن مطرح شده است هم گفت: نخریدن مسکن تنها برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در این شرایط را دارند مطرح است و افرادی که قصد خرید مسکن برای کالای مصرفی دارند باید انجام شود.

براساس این گزارش بازار مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای بسیار مهم برای بخش عمده‌ای از جامعه چند سالی است که حال خوبی ندارد و این خود باعث شده که بسیاری از متقاضیان که سال‌های پیش اگرچه می‌توانستند با پس انداز خود و دریافت تسهیلات یک واحد نقلی خریداری کنند، اما در شرایط کنونی کشور تنها با دریافت تسهیلات و پس‌انداز خود می‌توانند یک واحد نقلی اجاره کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
خود مشاورین املاک دلال هستند و از افزایش قیمتها کمیسیون بیشتری در یافت میکنن و با افزایش قیمت موافق هستن بیشتر مواقع از صاحب خانه و سازندگان در خواست پول بیشتری میکنن تا خانه ها را بالاتر بفروشند به نظر من دولت باید خود در کار مشاور املاک دخالت کند و دست دلالان را قطع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
بیاید داخل اخبار چند بار تکرار کنید بگید میخوام مسکن اجارهای بسازیم بدیم به مردم اگه قیمت مسکن پایین نیامد هر چی میخوای بگن تو رو خدا فقط چند روز داخل اخبار بگید بعد هم عملی شروع کنید البته مالیات یادتون نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام اگه دولت خونه درست کنه وبده اجاه که خیلی خیلی خیلی درست است من قول میدم صد درصد جواب میده ولی باید داخل اخبار چند بار تکرار بشه تا قیمت مسکن شکسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام
خواستم بگم لطفا پیگیری کنید این وم ۴۰ -۵۰ تومنی چیه که الان دوساله دارند میگن که به بازنشته ها میخوان بدند واسه خرید خونن آخه دوسال پیش اینو گفتن اما انجام ندادن حداقل اون موقع این مبلغ به ی دردی میخورد اما الا آخه این پول به چه دردی میخوره وقتی قیمتا رو میلیارده آخه ۴۰ تومن به کجا میرسه اصلا مورچه چیه تا فشار خون داشته باشه که شرایط هم گذاشتن واسش گرچه ما شرایطشو داریم اما این پول به هیچ دردی نمیخوره..قیمت خونه ده برابر شده اما وامشون همون مبلغیه که دوسال پیش وعده داده بودند.آخه این چه کمک کردنیه وقتی باهاش هیچ چیزی نمیشه خرید.؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام امسال متاسفانه سال جهش قیمت در بازار مسکن وخودرو و کالاهای اساسی ولوازم خانگی است هیچ کس نمیتونه کاری بکنه ؟ تا این کشور ومردم را نجات دهد مسولان جهش قیمت ها بر ایشان خیلی بهتر است چراکه هر روز سرمایه خودشان و اطرافیانشان هر روز افزایش می‌یابد و با توجه به حقوقهیشان هم مشکلی ندارد کجا درکی از وضعیت مردم بیچاره دارند خودشان به دنبال همینها هستند که هر روز سر مردم را شیره بمالندوباعث افزایش قیمت‌ها شوند آقای همتی هم گویا به خواب زمستانی رفته و هیچ افزایش قیمت ارز را متوجه نمی‌شود
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دلال اصلی خود دولت است و نور چشمی ها
بیخود دنبال بورس و ...نروید و نگردید

تمام گرانی ها خواست خود دولت است والسلام
Iran (Islamic Republic of)
hooman
۲۲:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اول سلام.واقعابنده موندم من نمیدونم چرادولت نمیتونه توهمه زمینهاانجام بده ماشین میخوای دلال خونه میخوای دلال .وام میخوای ضامن دولتی میخوای استخدام بشی پارتی.همه چیزشده دلال بازی بابابگیریداین دلالهاروپدرشون دربیارین یکماه اعدام کنیدچندنفروحساب کارهمه دستشون میاد میخواین یه مملکت خوب وبافرهنگ پیشرفته داشته باشیم بایدنسل اینطورادمهارواززمین برداریم فرقی نمیکنه چه ادم معمولی باشه چه نورچشمی بهترین روش برای اصلاح درست فقط نسل اینطورادمهاست که برداشته بشه.درضمن ریس جمهمورمشکل نداره مشکل اینه 4سال کمه باید ریس جمهوری10ساله بشه تابتونه کاری روصورت بده.یاحق
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۲۱:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دروغ نگید
فقط از خانه اضافی مالیات بگیرید
همه چیز درست میشه


بعضی ها بیشتر از 100 واحد مسکونی دارند
بعضی ها همه زمینهای مسکونی شهر را خریده اند نمیسازند تا گرونتر بشه
زمین ارزون بشه همه چیز درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مسکن یک کالای مصرفی است مردم به محل آرامش احتیاج دارند. مثل این است که بخواهید آرد و نان مردم را وارد بورس کنید و احتکار شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مسکن یک کالای مصرفی است نه سرمایه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دولت یک ماهی است که خیلی زور زده تا قیمت طلا بالا نرود. این کار درست است اما نه اینکه از آن طرف بام بیافتیم. قیمت مسکن راهم ثابت نگه دارید قیمت خوراک را هم ثابت نگه دارید کلا چرا باید در کشور اسلامی در عرض دو سال قیمت همه چیز دوبرابر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خدا ازشون نمیگذره خواهشا به خون شهدا مجلس مواظب باشه مردم قیمت سکه را تو بورس گذاشتن.فقط ببینید در حالی که فقط تو بورس خرید فروش میشه اونم برا سود بیشتر نه تو بازار ازاد اگر فکر کنیم اینها متوجه نیستند چکاردارند میکنند بخدا اشتباه محضه . زمین تو بورس بله اما مالیات بر زمین که مطمعا جواب میده اکثر کشورها اجرا میکنند و جوونهای مردم را زمین دار میکنه نه . خدا لعنتتون کنه فقط فکر سرمایه دارن اینها را خدا میشناسه. باشگاه خبر نگاران خواهش پیگیری کن نگذار حالا که مجلس میخواد تو این قضیه وارد بشه اونا با بورس این قضیه را تو حاشیه ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
لعنت خداوند بر دلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سهام چه چیزی رو می خواهید بفروشید؛ خانه ای که وجود ندارد. مثل خودرو سازها مسکن راهم ... واقعا کی از آزار مردم خسته و سیر می شوید. کارگر ساختمانی بیکار +مشاغل مرتبط با ساختمان در شرف ورشکستگی+زمین به وسعت ایران + ثروت بلکه شده در حساب بضیی افراد رانت خوار بدلیل عدم مالیات گیری نشانه سوء مدیریت یا تبانی در رانت خواری نیست.
امروز از سازمان مالیات اعلام میکنند که وزیر الکی گفته، زیر ساختها را برای مالیات بر عایدی سرمایه نداریم. زیر ساخت که همانجایی است که هر روز به همراه به اصطلاح متخصصان امور مالیاتی جهت کار به آنجا می روید. زیر ساخت ندارید یا اجازه ندارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلطان مسکن کیه؟
مه لقا خانوم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اگر روزی برگشتیم به شعارهای اول انقلاب که مسئولین در میان مردم و در جنوب شهرها کنار مردم زیستند آنوقت همه چیز ارزان خواهد شد ولی صد حیف که این مسئولین شمال شهر نشین هستند و بودند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
علت اصلی گرانی مسکن 60 درصدش این سایت ..... هستند و مابقی بالا رفتن مصالح ساختمانی و هزینه صدور جواز ساخت توسط شهرداریها اگر در این حوزه ها نظارت شود و قانون عایدی بر مسکن هم تصویب شود دلالان کاملا از مسکن خارج میشوند ( قانون عایدی بر مسکن به نحوی باشد که هر کس در کمتر از 3 سال نسبت به فروش ملک خریداری شده اقدام کند پس دلال است و باید 25 درصد از مبلغ عرف ملک را مالیات بدهد به دولت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خدا رو شکر خبرها حاکی از کاهش شدید قیمت مسکنه
-
عبدالکریم
۲۰:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
فریب است

این دزدهای زمین خوار و محتکران زمین

به جای این کارها
از مسکن دوم مالیات بگیرند
زمین به شدت ارزون میشه
خودمون میسازیم نیازی هم به دولت نداریم

در شهر ما
شورای شهر و اقوام نماینده
هر کدوم چندین خونه دارند و حتی زمین های مسکونی شهر را بصورت هکتاری خریده اند

محتکران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
آدم نابود میشه ی هم وطن به امید این که با این جمله ی دلال بترسه و ارزون کنه خونش رو تا شاید بتونه ی جایی رو اجاره کنه اینطوری مینویسه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امیر
۱۸:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بهترین کار کمپین ( نه ) به خرید مسکن هست
یه سایت هست به نام کلید
کار خود دولته به گمونم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مجلس جدید که یه مجلس انقلابیه نمیخواد یه قانون هایی واسه منازل اجاره ای تصویب کنه در بعضی از همون بلاد کفر اجازه ندارن بیشتر از چند درصد مشخص اجاره رو زیاد کنند حتی من شنیدم تا دوازده سال نمیتونن جز به میل مستاجر اون رو بلند کنند یعنی اجاره نشینی صرفش بیشتره و مردم اونجا خانه را به عنوان یه چیز سود دار نگاه نمیکنن پس کسی دنبال خرید خونه اضافی نمیره انوقت دولت ما تازه میخواد اینا رو تو بورسم بزاره مجلس یازدهم همه چیز دست دولت نیستا مجلس تو راس امره پس شروع کنید به یه سری قانون سودمندواسه مستاجرا انشاالله همونطور که آقای رئیسی شروع کرد و ادامه میده به توفیق الهی انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مسکن رو ول کنید ببینید آقای نماینده که گفته یه خیابون رو به اسم سیاه پوست کشته شده در آمریکا بزاریم رو بچسبید این هم از نماینده جدید که به جای اینکه به مشکلات کشور فکر کنه رفته به چی فکر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
با این شرایط که پیش آمد رسیدن به مسکن که هیچ
حتی نمیشه خونه اجاره کرد
باپولی که سال 97 می‌شد خونه خرید الان اجاره نمیشه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
چرا کسی کاری برای قشر ضعیف جامعه انجام نمیده چرا اینهمه دروغ میگید همه دست به دست هم دادید تا آخرین فطره خون بی مسکنان را در دهان زالوی ثروت بیندازید در روز قیامت من از آن مسئول که درد مرا و امثال من را میدانست به خداوند شکایت خواهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
با این وضع اجاره حداقل نفری یه کانتینر بدین مردم توش زندگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
چرا در این چند دهه قیمت مسکن رو این قدر بالا بردن و مسئولان هم هیچ نظارتی نکرده اند ؟ مگر نمیشه با روش حکومتی قیمت خانه رو کنترل کرد و از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل کرد و دست دلالان رو کوتاه کرد؟ میشه اما مسئولان اهمال میکنند که باید آن دنیا جواب قشر ضعیف جامعه رو بدهند که حتی الان با وام مسکن قسمت کوچکی از قیمت خانه را هم نمیشه پرداخت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خود مسئولین چون نمیتوانند کار دیگری ندارند سرمایه های خود را به ملک تبدیل کرده اند و در نتیجه با ضابطه یا قانون یا بی ضابطه هر کاری می کنند که قیمت خانه پایین نیاید که هیچ بالا هم برود
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۴:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
طرح خانه های استیجاره ای قدیمی است خیلی قدیمی که تا الان نشده به بعد هم بعید میدانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
واقعا اوضاع خرابه!!!
در عرض دو سال قیمت مسکن و رهن و اجاره چهار برابر شده!! هیچ باشرفی هم تو مسئولین پیدا نمیشه اقدام عملی و عاجل کنه!!
Iran (Islamic Republic of)
لادن
۱۴:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دولت با بی تدبیری ۷ساله در حوزه مسکن مردم را بی خانمان کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
این بود آرمانهای انقلاب مسکن مصرفی وارد بازار بورس سرمایه ای بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
دولت فقط کد رهگیری فعال کند و دلال ها را از ابن حوزه خارج کند واملاک مسکن که به خانه شیطان تبدیل شداند را کنترل و کاهش دهد به جان روحانی قسم مشکل در عرض یک سال تا ابد حل می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
نمیدونم چرا ولی احساس میکنم دولت میخواد مشکل کل کشور با بورس حل کنه مسکن شغل ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اگه میشه سانتیمتر کنید پول من به یک متر هم نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
باید میکرومتر بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
راه حل مسکن: باید در فاصله نزدیک یا دور از شهرها، شهرهایی بسازیم که از لحاظ کیفیت (کیفیت خود خانه، کوچه خیابان بیمارستان دکتر مدرسه و کار و درآمد و...) با بخشهها ومحله های قیمت بالای تهران برابری کند و در عین حال با قیمت خیلی پایینتر(قیمت مصالح) در ابتدا به مددجوها سپس افرادی که چندین سال است متاهل اند و همین طور بیاییم پایین تا به جوانان مجرد بدهیم.
راه حل ساختن آلونک مثل مسکن مهر نیست. می بینیم که اینها خالی اند یا استقبال نمی شودو... . در کل این مسکن مهرها ابزاری شده اند برای تایید اینکه یک عده ای لایق آن چنین زندگیهایی هستند و یک عده ای حق ندارند محل آرامش درست و حسابی(خانه ) داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
برید ببینید تو سایت دیوار و شیپور چه قیمت‌هایی برای اجاره گذاشتن با پول پیشش میشد سال نودوشش خانه خرید و تازه پول اجاره های سرسام آور هم بهش اضافه شده به خدا شما برای نابودی ایران و ایرانی آمدید چهل سال تورم خدا ازتون نگذره می‌خوام بگم رسوای دنیا و آخرت بشید میبینم رسوای دنیا که شده اید
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۶:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
چرا میگی ۴۰ سال مگه قبلش همین نبود
شاید شما اونوقت نبودی ولی ما حلب آباد و خانه های ننه قمری که ۳۵ خان ار داخلش مستاجر بودند را دیدیم که الان سگ هم داخلش زندگی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خسته شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
در این وضعیت باید قانون برای اجاره نرخ تایین کنه. ظاهرا تا زور و اجبار در کار نباشه، انسانیت هم در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مجلس جدید باید یه فکری بکنه یه قانونی چیزی
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
قانون کجاربود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
کرج آپارتمان متری ۳۵ هم شده. در حالی که قبل عید ماکسیموم ۱۸ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
چی میگی ؟ مگه سعادت آباد تهرانه ؟
Iran (Islamic Republic of)
اراکی
۱۲:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
به جای اینکه ژست ادمای فهیم وبگیری به فکر واحدهای ساخته شده ودر حال ساخت خودت باش والا هر آدمی که کمی از احوال بورس و طرح ان مطلع باشه میدونه این یعنی پایان استثمار مافیای مسکن در دست شما همکاران بیرحم و انصاف شما. بساز و بفروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
روحانی کم باعث گرونی مسکن شده همینم کم مونده ک وارد بورسش کنه.درنظر روحانی خونه۵۰میلیونی ک شده۵۰۰میلیون کمه هنوز جاداره گرونتر بشه.خواهشا انتشار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
باید دست دلالان و سوداگران مسکن کوتاه بشه که مسبب اصلی گرانی مسکن میباشند از بین بره تا راهی برای قشر حقوق بگیران باز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
تمام دنیا مسکن مصرفی است اما نمی‌دونم چه کسی پشت پرده تصمیم گیری کشور است با بردن مسکن به بورس یعنی مسکن یک کالای سرمایه ای است و باعث نارضایتی بیشتر مردم میشین
Singapore
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ما به هیچ عنوان نمی پذیریم مسکن وارد بورس بشه. اون کسایی که می خوان مسکن وارد بورس بشه باید عواقب کار خود را بپذیرند.
Singapore
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
ما به هیچ عنوان نمی پذیریم مسکن وارد بورس بشه. اون کسایی که می خوان مسکن وارد بورس بشه باید عواقب کار خود را بپذیرند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد315
۱۰:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
پیر این مردم در اومد از این همه معذل اجاره و رهن و فروش
یه چند تا قانون ساده 50درصد رو حل میکنه
مالیات بر خانه های خالی
شفافیت در امور وووو
آخه این چقدر سخته که نمیشه
ملکم شده انحصاری مافیا بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام لطفا وام یک میلیونی یارانه رو پیگیری کنید صد بار پیامک دادیم و برامون واریز نشده امروز هم آخرین مهلت بود که واریز نشد. خودشون گفتن که واریز میشه چرا پیگیری نمی کنید یه جواب درست به مردم بدید خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
داستان مسکن قصه هزار و یک شب است از سوداگرانی که صاحب ۷۰۰ ۸۰۰ خانه مسکنی هستند تا دلالانی که یک شبه بانی تورم مسکن در هر دوره هستند ،تورم ۳۰۰ درصدی طی ۲ سال، نرخ اجاره بهایی که سر به فلک کشیده و جیب خالی مردمی که هیچ راهی برایشان نیست ادامه این داستان عجیب است وگویا متولیان بحث مسکن هم به فکر هستند این اواخر یکی از مسئولین تنها راه بهبود اوصاع مسکن را نخریدن خانه میداند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
درج قیمت از طرف سوداگران در سایت ..... باعث التهاب در بازار مسکن و خودرو شده . لطفا مسئولین به این موضوع رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مسئولین خواب تشریف دارن ، مزاحم خوابشون نشید وگرنه فوری میتونن جلوی دلال بازی در قسمت مسکن رو بگیرن اگه بخوان
Iran (Islamic Republic of)
شاهکار
۰۹:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اساتید محترم راه حل مسکن فقط دریافت مالیات از خانه خالی این اربابان و مافیایی های مسکن هست که بیشترشون هم دستی در حکومت دارن هست و دها سال هست جلو اجرایی شدن این قانون رو گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۰۰:۱۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
مالیات بر خانه خالی
فریب است و اجرا نشدنی
چون امکان شناسایی وجود نداره
باید
مالیات بر خانه اضافی یا دوم بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
به داد مردم اجاره نشین برسید اجاره و پول پیش ، بیش از حد بالا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
سردبیر محترم :
چرا مسائل در رسانه ها ریشه ای برخورد و تحلیل نمی شود ریشه گرانی اجاره ها در گرانی غیرعادی مسکن است و ریشه گرانی مسکن در هزاران و شاید میلیونها خانه و آپارتمان و برج های صفر خالی احتکار شده است که توسط دلالها و سلاطین مسکن که می‌توانند دوستانی همچون طبری را داشته باشند و به آنها رشوه های کلان بدهند اگر میخواهید تورم را کنترل کنید قیمت نجومی مسکن را پایین بیاورید و سود آوری ازنگهداری و احتکار مسکن به صفر و حتی منفی صفر برسانید آنوقت مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل میشود ... واقعا چرا قوانین مربوط به مالیات بر انبوه خانه های خالی در مجلس تصویب نمیشود و اگر هم بشود اجرا نمیشود و یا بطور کامل مسکوت میشود ؟!!...حالا شما بگویید صاحبخانه ها مقصرند !؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
خدا انشاالله باعث و بانی شو خیر نده
Iran (Islamic Republic of)
بابک صادقزاده
۰۸:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
آیا به نظر شما مسئولین کشور ما تا به حال توانسته اند حتی یک مشکل کشور را حل کنند ؟
اگر اطلاع دارید لطفا بنده را نیز مطلع کنید .
Russian Federation
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
بهناز
۱۲:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
واقعا عالی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
بله . توانستند طبری را که معضلی برای کشور بود ، دستگیر و دادگاهی کنند . البته فقط همین یک مورد !
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی جهان
۲۲:۱۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
کشور به جز دزد چیزی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
Shut
۰۸:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
کجا ۳۰ درصد رشد کرده الان با ۱۰۰ درصد افزایش بازم گیر نیاوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی این۷ساله ک خونه ی سی چهل میلیونی شده چهارصد پونصد میلیون خواب بوده الان ازخواب بیدار شده مثل اصحاب کهف همه چی تغیر کرده.یادش افتاده مسکن گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مردم چ خونه بخرن چ نخرن خونه وزمین همینجوری افسار گریخته داره میره بالا.پایین اومدن خونه نظارت میخواد.اینام خودشون باعث گرونی ودلال بازی همه چی شدن بنابر این دلیلی نداره نظارت کنن. بعدش یه چیزی یاد گرفتن تا میرسن میگن نخرین.اصلا وقتی بررسی میشه عامل اصلی دلال بازی وگرانی ها زیر سر مسولینه.بعدشم خونه۲۵سی میلیون دوره احمدی نژادک شده۴۰۰میلیون ارمغان دولت تدبیر وامیده برای مردم.
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۰۷:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
واقعا وضعیت مسکن یه چیزی در حد فاجعست. بابا تو رو خداااا یه فوری برا مسکن کنید. این همه زمینِ وِل ،،، خب بیاید قطعه بندی کنید به قیمت ارران بدین کسی‌که واقعا میخواد بسازه و زندگی کنه توش. برای ساختش هم کامل وام بدید طولانی مدت. اینجوری همه صاحب خونه میشن. من ۳۲ سالمه تو مسکن گیر افتادم نمیتونم ازدواج کنم. تا زمین رو مجانی و یا به قیمت کم ندن به جوان بدون مسکن هیچ طرحی جواب نمیده. تا دلت بخواد هم زمین وِل ریختهههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
جنابعالی لازم نیست از خودت خانه داشته باشی ! خانم محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
زمین زیاده تادست بزارید روش که بسازید صاحبش خودت دولت اینهازمین به کسئ میدن ما۲۰سال پیش ۲۰۰ نفر پول رادن برای‌زمین که‌یسازیم هنوز تتونستیم.زمینوتحویِل بگیریم.
آخرین اخبار