سیگنال امکان جابه‌جایی تاریخچه گفت‌وگو‌ها را در اختیار کاربران آیفون قرارد داد

مسئولان نرم‌افزار سیگنال با انتشار بروزرسانی جدید خود دسترسی به داده‌های گفت‌وگو‌های قدیمی را برای کاربران آسان ساختند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه رمزگذاری شده Signal حالا به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به سادگی داده‌های حساب کاربری خود، که شامل تاریخچه صحبت‌ها در پیام‌رسان‌هایشان نیز می‌شود را از دستگاهی به دیگری ارسال کنند. این عملیات بین محصولات شرکت اپل قابل اجرا است.

اطلاعات تکمیلی از قابلیت‌های کارآمد برنامه سیگنال برای کاربران محصولات شرکت اپل

قابلیت مذکور در برنامه سیگنال با انتشار نسخه ۳.۹.۱ هفته گذشته در دسترس قرار گرفت، اما شرکت توسعه‌دهنده اطلاعات آن را روز سه‌شنبه با انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود مطرح کرد. مسئولان این شرکت در وبلاگ خود نوشتند: «این اولین باری است که کاربران سیستم‌عامل‌های iOS می‌توانند گوشی خود را بدون از دست دادن قطره‌ای از اطلاعات تعویض کنند». اقدامات اخیر شرکت سیگنال فعالیت‌هایی برای ایجاد تعادل بین آسودگی و امنیت است. فرآیند جدید توسط کد‌های QR انجام‌پذیر است. این رمز‌ها توسط گوشی جدید ساخته و با تلفن همراه قدیمی مورد اسکن قرار می‌گیرند تا مراحل لازم را آغاز کنند.

سیگنال امکان جابه‌جایی تاریخچه گفت‌وگو‌ها را در اختیار کاربران آیفون قرارد داد

پس از شناسایی دستگاه مورد نظر، تلفن‌های همراه از طریق بلوتوث و یا وای‌فای به یکدیگر متصل می‌شوند و داده‌ها را توسط شبکه ایجاد شده ارسال می‌کنند. از آن‌جایی که اتصال دو دستگاه در نزدیکی به یکدیگر صورت می‌گیرد، کاربران می‌توانند حجم بالایی از اطلاعات را به سرعت با گوشی‌ها به اشتراک بگذارند. برنامه‌های پیام‌رسان معمولاً اطلاعات گفت‌وگوی کاربران را تنها در حافظه داخلی گوشی‌ها ذخیره می‌کند چرا که نگران هک شدن این اطلاعات هستند.

برای مثال برنامه واتس‌اپ به کاربران خود اجازه گرفتن پشتیبان در فضای Google Drive و iCloud را می‌دهد، اما این نرم‌افزار همچنین افراد را مطلع می‌کند که این سرویس‌ها توسط سیستم رمزگذاری کامل محافظت نمی‌شوند. قابلیت جدید سیگنال می‌تواند برای کاربران بسیار مفید واقع شود چرا که این نرم افزار از ویژگی رمزگذاری کامل بهره‌مند است. گفتنی است برنامه سیگنال ماه گذشته نیز قابلیتی در اختیار کاربران قرار داد تا حساب کاربری خود را رمزگذاری کرده و امنیتشان را افزایش دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.