مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین:

طرح کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت طلاق در قزوین اجرا می‌شود

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت طلاق با توجه به اسناد بالادستی و فرمایش مقام معظم رهبری اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی پس از جلسات متعدد کارشناسی و احصای وظایف دستگاه‌های متولی در حوزه کنترل طلاق در کارگروه فرهنگی و اجتماعی مصوب شد.

او افزود: بهزیستی، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، صدا و سیما، مراکز مشاوره تخصصی خانواده، سازمان‌ها و نهاد‌های مردم نهاد، دانشگاه بین المللی امام، اداره کل تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، آموزش و پرورش و هلال احمر از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این طرح برای آن‌ها وظایف و تکالیفی مشخص شده است.

بیدخام با اشاره به علل کاهش ازدواج، گفت: تغییر سبک زندگی، نبود اشتغال پایدار و مسئولیت ناپذیری از جمله علل کاهش ازدواج در بین جوانان است که باید باید همکاری دستگاه‌ها برای رفع آن‌ها تلاش شود.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گفت: راه اندازی سامانه تصمیم در شهرستان‌های استان راهکار مناسبی در کنترل و کاهش طلاق است و باید در شهرستان البرز هم راه اندازی شود.

او، اجرای «طرح ملی کاهش و کنترل طلاق» را در استان از جمله اقدامات موثر در این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح برای آموزش زوج‌های جوان در حین ازدواج با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و با مشارکت دادگستری، سازمان تبلیغات و بهزیستی در ۲ روز برگزار می‌شود.

بیدخام آموزش مباحث روانشناختی و مشاوره‌های مهارت‌های زندگی، احکام اسلامی و اخلاق، قوانین حقوقی خانواده و مسائل بهداشتی را از جمله مباحث آموزشی این دوره عنوان کرد که به زوج‌ها در شرف ازدواج طی دو روز آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.