پشت پرده حذف بعضی از برنامه‌های تلویزیونی خارجی پس از مرگ جورج فلوید

به دنبال مرگ «جورج فلوید» بسیاری از برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌هایی که حاوی مضامین نژادپرستی بودند، از فهرست رسانه‌ها و تلویزیون‌ها حذف شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه پربیننده کمدی «بریتانیای کوچک» که از مردمی‌ترین برنامه‌های اواسط دهه ۲۰۰۰ محسوب می‌شد و محبوبیت در مجری‌اش «مت لوکاس» و «دیوید ویلیامز» را در پی داشت، حالا به خاطر ترس از مضامین نژادپرستانه از پلتفرم «بی‌بی‌سی» «نت‌فلیکس» و «بریت‌باکس» حذف می‌شود.
 
بیشترین مشکل این برنامه استفاده از چندین کارکتر سفیدپوستی است که با گریم نقش سیاهان را ایفا می‌کنند.
پشت پرده حذف بعضی از برنامه‌های تلویزیونی خارجی پس از مرگ جورج فلوید
«نت‌فلیکس» اعلام کرد که این برنامه تلویزیونی که ابتدا در سال ۲۰۰۳ در شبکه ۳ بی‌بی‌سی پخش شد، روز جمعه به همراه برنامه «با من پرواز کن» از پلتفرم پخش حذف شد.

سخنگوی بی‌بی‌سی گفت: برنامه‌های تاریخی فراوانی در «بی‌بی‌سی iPlayer» موجود است که به صورت منظم بازبینی می‌شوند. زمان از دوره‌ای که برنامه «بریتانیای کوچک» روی آنتن رفت، بسیار تغییر کرده است.

همین برنامه «بریتانیای کوچک» زمانی به خاطر لحاظ کردن مضامینی، چون همجنسبازی، افراد معلول و عروس‌های تایلندی با جنجال‌ها و چالش‌هایی مواجه شده بود، اما پرچالش‌ترین بخش این برنامه مربوط به کارکتر «دسیری دیور»، زنی سیاه‌پوست بود که «دیوید ویلیامز» نقشش را ایفا می‌کرد که با بیشترین موج انتقاد و هتک حرمت مواجه شد.

این مساله با تظاهرات موسوم به «Black Lives Matter» (جان سیاهان اهمیت دارد) که در سراسر جهان برگزار می‌شود، بروز یافت و متعاقب آن علامت سوال‌هایی با عنوان «تصاویر نژادپرستی در رسانه» به یکی از مطالبات تظاهرکنندگان افزوده شد.
 
پشت پرده حذف بعضی از برنامه‌های تلویزیونی خارجی پس از مرگ جورج فلوید
ویلیامز در مصاحبه با مجله «بیگ ایشیو» گفت: از این موضوع بسیار متاسف و پشیمانم. اگر می‌توانستم به عقب بازگردم و دوباره برنامه «بریتانیای کوچک» را بسازم هرگز کارکتر سیاهپوستان را بازی نخواهم کرد. این برنامه مردم را ناراحت می‌کند. حقیقتا کمدی ما نوعی از کمدی بی رحم بوده است.

این در حالی است که به دنبال مرگ «جورج فلوید» بسیاری از برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌هایی که حاوی مضامین نژادپرستی بودند، از فهرست رسانه‌ها و تلویزیون‌ها حذف شدند. برنامه‌های پربیننده «Live PD» (برنامه زنده پلیس» و «Cops» (ماموران پلیس» که به خاطر تظاهرات و جو حاکم بر این روز‌های آمریکا در پی قتل «جورج فلوید» از جدول پخش تلویزیون‌های آمریکایی حذف شدند از این جمله هستند.

تلویزیون «A&E» در بیانیه‌ای اعلام کرد: با احترام به خانواده‌های جورج فلوید و دیگران که جان خود را از دست داده‌اند، با مشورت بخش‌های بالادستی که از آن‌ها پیروی می‌کنیم و با توجه به ایمنی همه افراد درگیر، تصمیم گرفتیم که این هفته پخش زنده «Live PD» را لغو کنیم.

منبع: فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار