عبادت جمعی نمازگزاران جمعه اراک پس از ۱۰۰ روز فراق / امام جمعه اراک: کشتن جرج فلوید چهره واقعی آمریکا را بیشتر نمایان کرد

نماز جمعه شهر اراک پس از ۱۰۰ روز تعطیلی به امامت آیت الله دری نجف آبادی در مصلای بیت المقدس اقامه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  نماز جمعه شهر اراک پس از ۱۰۰ روز تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، ظهر امروز به امامت آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه این شهر در مصلی اقامه شد.

عبادت جمعی نمازگزاران جمعه اراک پس از ۱۰۰ روز فراق

سید علی آقازاده استاندار مرکزی دیروز در اولین گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی در سال جدید با بیان اینکه نماز جمعه در سراسر استان برگزار می‌شود گفت: برای اولین بار پس از حدود ۱۰۰ روز، نماز جمعه بیست وسوم خرداد در اراک هم برپا خواهد شد.

دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی هم که پیش از این اعلام کرده بود نماز جمعه این هفته در همه شهرهای استان مرکزی به جز اراک اقامه می شود در اطلاعیه ای جدید اعلام کرد: با توجه به اینکه هیچکدام از شهر‌های استان مرکزی از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز و پر خطر نیستند، نماز عبادی سیاسی جمعه امروز ۲۳ خرداد ۹۹ در همه مناطق با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شرعی برگزار می‌شود.

امام جمعه اراک: کشتن جرج  فلوید  چهره واقعی آمریکا را   بیشتر نمایان کرد

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به کشته شدن جرج فلوید سیاه پوست آمریکایی که زیر زانوی پلیس خفه شد گفت: این جنایت چهره واقعی آمریکا را در دنیا بیشتر نمایان کرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: با کشته شدن این سیاه پوست آمریکایی مردم آمریکا علیه دولتمردان و سردمداران فاسد خود قیام کردند و این قیام نشان می‌دهد سیاست‌های دولت آمریکا حتی در بین مردم آمریکا هم طرفدار ندارد.

او اضافه کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بیش از ۷۰ سال است در دنیا جنایت می‌کند و مردم بی گناه را به خاک و خون می‌کشد و اکنون ملت‌های آزاده دنیا باید در مقابل این جنایت‌ها و وحشی گری‌های استکبار جهانی بایستند.

به همت مردم و مسئولان ویروس کرونا در استان مرکزی کنترل شده است

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه به همت مردم و مسئولان ویروس کرونا در استان مرکزی کنترل شده است بیان کرد: استان مرکزی در ابتدای شیوع کرونا ویروس در کشور رتبه دوم کشوری را در ابتلا به این بیماری داشت، اما با رعایت مردم استان اکنون به رتبه ۲۲ کشور از نظر ابتلا به کرونا رسیده ایم و امیداریم به طور کامل ویروس را مهار کنیم.

او با قدردانی از خدمات بهداشت و درمان استان مرکزی ادامه داد: تصمیمات خوبی برای بیمارستان ولیعصر اراک گرفته شده و این بیمارستان با تزریق اعتبارات لازم تا ۱۵ ماه دیگر افتتاح می‌شود و بیمارستان خمین و ساوه هم مجهزتر می‌شوند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نماز جمعه بسیار مهم است

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه نماز جمعه بعد از حدود ۱۱۰ روز در اراک برپا شد گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نماز جمعه بسیار مهم است و باید همه این موضوع مهم را رعایت کنند تا بتوان بدون دغدغه نماز جمعه را اقامه کرد.

او به طرح کمک مومنانه هم اشاره کرد و این طرح را به موقع و موفق ارزیابی کرد و گفت: طرح کمک در استان مرکزی با درخشش مردم نوع دوست با موفقیت اجرا شد و توزیع بیش از ۱۲۰ هزار بسته حمایتی بین آسیب‌دیدگان از کرونا در این طرح نشان از همت بلند مردم استان مرکزی دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.