ذخایر معدنی دریاچه نمک تشنه سرمایه گذاری اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت:مسئولان استانی در جهت تسهیل سرمایه گذاری در دریاچه نمک تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،کارگروه ویژه دریاچه نمک به ریاست مهرداد غضنفری،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور سرمایه گذاران، بهره برداران و مسئولان استانی برگزار و مقرر شد مطالعات همه جانبه بیشتری در زمینه دریاچه نمک صورت گیرد.

در این جلسه غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری انجام مطالعات همه جانبه در مورد دریاچه نمک را مورد توجه قرار داد و گفت: لازم است مسئولان و مدیران استانی در جهت تسهیل و برداشتن موانع پیش روی سرمایه گذار اعم از پیگیری مجوز‌ها و در اختیار قرار دادن امکانات تلاش کنند.

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه و تجهیز معادن امداد که به عنوان سرمایه گذار دریاچه نمک در این جلسه حضور داشت با بیان گزارش عملکرد مجموعه خود در خصوص مطالعات انجام شده بر روی دریاچه گفت: از سال ۹۵ تا کنون با بهره گیری از توان متخصصان و محققان داخلی و همچنین با استفاده از توان چند شرکت خارجی که تجربه مطالعه در زمینه شورآبه‌ها داشتند توانستیم به نتایج مطلوبی در خصوص شناخت کانی‌ها و ظرفیت‌های معدنی دریاچه نمک برسیم.

عیسی زاده با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر تنها نمک از لایه‌های سطحی دریاچه برداشت می‌شد گفت: در مطالعات صورت گرفته مشخص شد مقدار قابل توجهی اکسید منیزیم، سدیم، پتاسیم و حتی لیتیم در دریاچه نمک وجود دارد که در براورد ابتدایی در مجموع حدود ۶ هزار میلیون متر مکعب شورابه در این پلایه نمکی وجود دارد.

او افزود: یکی از مهمترین مواردی که روند بهره برداری از دریاچه نمک را تسریع می‌بخشد تعیین تکلیف جانمایی برای سایت و کارخانه‌های بهره برداری در اطراف دریاچه نمک است.

 دریاچه نمک در ناحیه شرقی استان قم و مابین سه استان اصفهان، قم و سمنان با بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت و به طول ۸۰ و پهنای ۳۰ کیلومتر و در ارتفاع حدود ۷۹۵ متر از سطح دریای آزاد واقع شده است که فاصله آن تا قم حدود ۶۲ کیلومتر است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار