پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به فعالان صنایع دستی در فهرج

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به فعالان صنایع دستی در فهرج پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به فعالان صنایع دستی در فهرجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در حاشیه سفر به شهرستان فهرج گفت: به فعالان صنایع دستی بر اساس تفاهم نامه‌ای که با بنیاد برکت منعقد شده است که دارای مجوز صنایع دستی می‌باشنذ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات در شهرستان فهرج پرداخت می‌شود.

 فعالی اظهار داشت: همچنین در شهرستان فهرج هیچ گونه محدودیتی برای اخذ صدور مجوز وجود ندارد.

فعالی با بیان اینکه شهرستان فهرج دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری است بیان داشت: در شهرستان فهرج تاکنون ۸۰ اثر تاریخی واجد ارزش تاریخی شناسایی شده است که ۳۰ اثر واجد ارزش تاریخی آماده ثبت ملی است و در سنوات گذشته هم در شهرستان فهرج ۴ اثر تاریخی ثبت ملی شده است.

او همچنین خواستار مشارکت بخش خصوصی در زمینه گردشگری در شهرستان فهرج شد و بیان داشت: در زمینه اعطای مجوز در زمینه گردشگری به بخش خصوصی هیچ گونه محدودیتی نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه گفت: ۷۰ هزار هنرمند در سطح استان کرمان داریم که تنها ۱۵ هزار نفر فعالیت کارگاهی انجام می‌دهند و مجوز فعالیت از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت کرده اند.

او در ادامه بیان داشت: برای اینکه هنرمندان بتوانند تسهیلات دریافت کنند باید مجوز کارگاهی داشته باشند.

او همچنین خاطرنشان کرد:در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آمادگی داریم مجوز و پروانه کارگاهی به هنرمندان بدهیم که بر اساس آن از تسهیلات برخوردار شوند.

فریدون فعالی در سفر به شهرستان فهرج از نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان فهرجی که در ساختمان پایگاه جهانی بیابان لوت دایر میباشد بازدید کرد و از یک گلیم سوف دورو که بافت آن سال‌ها در شهرستان فهرج به فراموشی سپرده شده بود توسط هنرمندان فهرجی بافته شده است رونمایی کرد.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در سفر به شهرستان فهرج از جاده تاریخی سنگ فرش، میل نادری، ساختمان در حال احداث پایگاه جهانی بیابان لوت، نمایشگاه صنایع دستی، روستای دهنو عباس آباد پرورش اسب و حمام تاریخی روستا، قلعه تاریخی برج معاذ و پرورش آهو در روستای علی آباد سجادی بازدید کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.