بی‌بی‌سی: ائتلاف بین‌المللی تنها به فکر حمایت از چاه‌های نفت سوریه است

شبکه بی‌بی‌سی جهانی در گزارشی اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی تنها به فکر تأمین امنیت چاه‌های نفتی در سوریه است و در مبارزه با داعش و حمایت از غیرنظامیان جدیتی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، شبکه بی‌بی‌سی جهانی امروز (شنبه) در گزارشی اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی و عناصر نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) جدیتی برای تأمین امنیت جان غیر نظامیان از حملات تروریست‌های داعش ندارند و در مناطق مرزی با عراق صرفا به تأمین امنیت چاه‌های نفتی مشغول هستند.

بر اساس این گزارش، حضور تروریست‌های داعش در استان دیرالزور و مناطق مرزی با عراق در ماه‌های گذشته افزایش یافته و تروریست‌ها شروع به جمع‌آوری سلاح و نفرات برای انجام حملات خونین کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: منابع محلی می‌گویند عناصر داعش اخیرا دست به حملات با سلاح‌های سبک و بمب‌گذاری‌ها زده‌اند و نیرو‌های دموکراتیک سوریه حاضر در منطقه، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

یکی از بزرگان محلی به بی بی سی گفت: حضور نیرو‌های قسد و ائتلاف در منطقه تنها برای چاه‌های نفت است و عملیات‌های قتل موجب ایجاد هرج و مرج و نا امنی در منطقه شده که هدف از آن‌ها دسترسی آسان نیرو‌های ائتلاف و قسد به چاه‌های نفتی است.

هفته گذشته نیز منابع محلی منطقه الیعربیة در حومه حسکه در شمال شرقی سوریه گزارش دادند که نیرو‌های اشغالگر آمریکایی ۵۰ کامیون حامل تجهیزات لجستیک و مصالح ساختمانی، تانکر نفت و تعدادی خودروی زرهی را از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید، از عراق وارد سوریه کردند.

نیرو‌های آمریکایی طی ماه‌های گذشته هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیک را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی به منظور تقویت حضور خود در منطقه الجزیره سوریه و سرقت نفت و ثروت‌های طبیعی آن وارد این کشور کرده اند.

از یک سال پیش تاکنون و به دنبال تهاجم نظامی ترکیه به مرز‌های سوریه، حضور نظامیان آمریکایی در اطراف میدان‌های نفتی سوریه محدود شده است و مسئولان آمریکایی بار‌ها اذعان کرده‌اند که برای نفت سوریه در این منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار