راه اندازی و توسعه ۲۸ نیروگاه خورشیدی در استان اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از احداث و راه اندازی ۲۸ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت اسمی ۲۳۰ کیلو وات برق در استان اصفهان خبرداد.

حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار داشت:با توجه به در نظر گرفتن تسهیلات لازم در حوزه توسعه مراکز انرژی‌های تجدید پذیر در استان اصفهان توانستیم با احداث نیروگاه خورشیدی ساختمان منطقه ۸ شهرداری اصفهان در سال جدید ۲۸ نیروگاه خورشیدی را با ظرفیت اسمی ۲۳۰ کیلو وات برق در استان راه اندازی کنیم.

او افزود:امروزه اهمیت بهره گیری از انرژی‌های تجدید پذیر به ویژه انرژی‌ خورشیدی از موضوعات فراگیر و قابل توجه نهاد‌ها و شرکت‌های بزرگ تولیدی و خدماتی است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت:با توجه به مصوبه هیت دولت در مورد تکلیف بهره گیری ۲۰ درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر در ساختمان‌های اداری به همین خاطر طبق برنامه ریزی‌های انجام شده سهم شهرداری اصفهان در اجرای این مصوبه برای بیش از ۱۰۰ باب ساختمان داری و خدماتی در حدود ۳۰۰ کیلو وات برق می‌باشد.

امیری تاکید کرد: این میزان اجرای طرح‌های انرژی‌های تجدید پذیردر استان اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

او اضافه کرد:بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی از اولویت‌های شهرداری اصفهان برای اجرایی این طرح‌ها می‌باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان یادآور شد:همچنین نیروگاه بازار مرکزی میوه و تره بار و نیروگاه خورشیدی باغ گل‌ها اصفهان هم در سال جاری با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شد.

امیری ادامه داد: خوشبختانه استان اصفهان از سال‌های گذشته تاکنون توانسته اقدامات و ظرفیت‌های بسیاری را برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر اجرایی کند.

او تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با ایجاد همکاری‌های لازم بین نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف انجام چنین اقداماتی را در حوزه انرژی‌های خورشیدی در کتابخانه‌ها و مراکز علمی شهر اصفهان فراهم اوریم.
 
 انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.