آتشی که پلیس آمریکا در دنیا به پا کرد؛

هزاران ژاپنی خواهان پایان نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان شدند

هزاران نفر از مردم پایتخت ژاپن با حضور در تجمعی اعتراضی خواستار پایان نژادپرستی و خشونت پلیس شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از استریت تایمز، هزاران نفر روز یکشنبه، ۱۴ ژوئن، با حضور در راهپیمایی حمایت از جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» در توکیو، پایتخت ژاپن خواستار پایان دادن به تبعیض‌نژادی و سوء استفاده پلیس از قدرت خود علیه رنگین‌پوستان شدند.

این اعتراضات به دنبال قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به‌دست پلیس شهر مینیاپولیس صورت گرفت. تظاهرکنندگان ژاپنی با حمل پلاکارد‌ها و سردادن شعار‌هایی از جمله «تبعیض نژادی همه‌گیر است» و «در اینجا نه صلح است و نه عدالت» نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان را محکوم کردند.

یکی از معترضان ژاپنی که دانشجویی ۲۲ ساله بود به خبرگزاری رویترز گفت جوامع باید نه فقط به‌خاطر قتل جورج فلوید بلکه به‌خاطر تمام کسانی که (به همین علت) جان خود را از دست دادند، تغییر کنند. بنا به اعلام سازمان‌دهندگان این تظاهرات، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این تجمع اعتراضی حضور داشتند.

از زمان انتشار فیلم قتل دردناک جورج فلوید به‌دست پلیس ایالت مینه سوتای آمریکا، موج گسترده‌ای از اعتراضات در این کشور به راه افتاد. این اعتراضات خیلی زود از مرز‌های این کشور عبور کرده و به کشور‌های اروپایی و اکنون نیز به شرق آسیا رسیده است.

امروز همچنین گروهی از معترضان ضد نژادپرستی در شهر استانبول ترکیه در محکومیت قتل جورج فلوید در مقابل کنسولگری آمریکا تجمع اعتراضی صورت دادند. کشور‌های مختلف اروپا طی روز‌های اخیر به صحنه اعتراضات ضد نژادپرستی تبدیل شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله به مدد الهی و اتحاد و مقاومت و مبارزه یکپارچه شبانه روزی مردم ستم کشیدگان مومنین مستضعفین آمریکا و مردمان مومنین مستضعفین ستم کشیدگان سر تا سر جهان به زودی زود نابودی و فروپاشی تمامی دیکتاتورها و نژادپرستان سر تا سر عالم نزدیک است پایمردی شجاعنه کنید قیام کنندگان انقلابیون با ایمان فقط بر خداوند جل جلاله توکل کنید و بر علیه فراعنه برده داران ظالم و ستمگر مجدانه ستیز کنید پیروزیتان نزدیک است و به عدل و عدالت و حق و حقوق بشری انسانی و رفاه انسانی برای همه و حق و حقوق شهروندی یکسان و عادلانه و تقسیم ثروتهای ملی عادلانه مابین مستضعفین و به صلح جهانی دست خواهید یافت از ترقها و تیر و تفنگها و توپ و تانکها و قیفو قوپیو قمپزهای شیاطین اصلا نهراسید و نترسید که خداوند جل جلاله با شما و یاری رسان شما و نابود کننده حاکمان و مدیران ومسئولان نالایق وناشایست ظالمین و ستمگران زورگویان بی منطق و قلدر ان اراذل و اوباشهای دیکتاتورهای موذی و نژادپرستان جنایتکار ناجوانمردان سر تا سر جهان است و بدانید و آگاه باشید مومنین مستتضعفین عادل عالم در جهان حاکمان و وارثان کره زمین خواهند بود .والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار