ژاپن استقرار سپر موشکی ویژه مقابله با کره شمالی را به حالت تعلیق درآورد

وزارت دفاع ژاپن از تعلیق استقرار دو سپر موشکی ویژه مقابله با موشک‌های بالستیک کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، «تارو کانو» وزیر دفاع ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد توکیو برنامه استقرار دو سپر دفاع موشکی ساخت آمریکا، برای شناسایی و مقابله با موشک‌های بالستیک کره شمالی را به حالت تعلیق درآورده است.

وزیر دفاع ژاپن در جمع خبرنگاران اعلام کرد توکیو به دلیل بروز برخی مشکلات فنی و نیز هزینه‌های آن، استقرار سپر دفاع موشکی را متوقف کرده است. همچنین نصب دو سایت راداری لاکهید مارتین در دو منطقه ژاپن با مخالفت بسیار ساکنان محلی روبه‌رو شده است.

کانو گفت روز جمعه تصمیم مربوط به توقف استقرار سپر موشکی اتخاذ شد و ژاپن مقابله با تهدیدات احتمالی را فعلا با کمک کشتی‌های مجهز به سامانه راداری ادامه می‌دهد.

روز دوشنبه همچنین یک منبع آگاه اعلام کرد با افزایش تنش‌ها میان سئول و پیونگ‌یانگ، ارتش کره جنوبی نظارت خود را بر فعالیت‌های نظامی همسایه شمالی خود افزایش داده، اما تاکنون هیچ حرکت غیرعادی در این خصوص مشاهده نشده است.

در میانه نگرانی‌ها از تحرکات احتمالی کره شمالی در مرز دریایی و یا در منطقه غیرنظامی شده، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد هیچ گونه فعالیت نظامی از سوی کره شمالی که قابل گزارش باشد مشاهده نشده است. او در یک نشست خبری گفت «از نزدیک تحرکات نظامی کره شمالی را زیر نظر داریم و آماده باش نظامی خود را حفظ کرده‌ایم. تاکنون رویداد خاصی که نیاز به گزارش باشد پیش نیامده است.»

همزمان با اعلام رسمی کره شمالی بر بی‌فایده بودن مذاکرات با آمریکا و از سرگیری فعالیت نظامی در این کشور، سئول از این اقدام نگران شده و از مقامات کره شمالی خواسته تا مذاکرات خلع سلاح با واشنگتن از سر گرفته شود.

وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه از همسایه جنوبی خود خواست تا مذاکرات «بی‌معنی» خود، در رابطه با خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ را متوقف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار