رفع تصرف اراضی صد میلیاردی برغان و ولیان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ گفت: اراضی تصرف شده در دو روستای برغان و ولیان به ارزش بیش از صد میلیارد ریال رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، کمال شایانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ گفت: تبصره یک ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت اجرا و اراضی ملی پلاک‌های ۳۴۵-اصلی موسوم به برغان و ۳۲۰-اصلی موسوم به ولیان به ارزش  یکصد و سی میلیارد ریال رفع تصرف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ افزود: مساحت ۳۵۹۳ مترمربع از اراضی ملی روستای برغان و مساحت ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی روستای ولیان با هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضایی شهرستان ساوجبلاغ، همکاری عوامل نیروی انتظامی و با حضور نیرو‌های یگان حفاظت رفع تصرف و آزادسازی شد.

شایانی گفت: شهرستان ساوجبلاغ و به خصوص بخش چندار و منطقه گردشگری برغان دارای ارزش افزوده بسیار بالایی بوده و مستعد تصرف متخلفان و زمین خواران است و نیرو‌های یگان حفاظت با گشت و پایش مداوم در اراضی ملی، استفاده از امکانات و نیرو‌های موجود و تعامل و همکاری با دستگاه قضا و نیروی انتظامی از هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و دولتی جلوگیری خواهند کرد و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تحرکی در این زمینه قاطعانه برخورد می‌شود.

او افزود: با اشاره به حساسیت موضوع، از مردم شهرستان، همیاران طبیعت، به ویژه دهیاران و شورا‌های اسلامی درخواست می کنیم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت خارج از محدوده باغات و اراضی کشاورزی گزارش خود را به ماموران یگان حفاظت و شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع که به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است اعلام کنند.

انتهای پیام / ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.