مخالفت نمایندگان روسیه و چین در سازمان ملل با تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه سوریه

نمایندگان روسیه و چین در سازمان ملل با اشاره به درگیر بودن سوریه مانند دیگر کشور‌ها با همه‌گیری ویروس کرونا، تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، نمایندگان روسیه و چین در سازمان ملل با اشاره به درگیر بودن سوریه مانند دیگر کشورها با همه‌گیری ویروس کرونا تاکید کردند: تحریم های آمریکا علیه سوریه مردم این کشور را هدف قرار داده است و رنج و مشکلات آنها را افزایش می دهد، از این رو ادامه این تحریم ها عملی غیراخلاقی است.

طرح موسوم به قانون سزار برای تحریم سوریه سال گذشته میلادی در کنگره آمریکا تصویب شد و بر مبنای آن تحریم‌های اقتصادی علیه دولت دمشق و متحدانش اجرایی می‌شود. این قانون قرار بود از ۱۷ ژوئن وارد فاز اجرایی شود.

وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب تحریم‌های موسوم به «سزار» ۳۸ فرد و نهاد به منظور محرومیت دولت سوریه از دسترسی به منابع مالی تحریم می‌شوند.

در این بیانیه آمده است: از امروز تحریم‌های مندرج در قانون قیصر اجرایی می‌شود و هر فرد یا نهادی که با دولت بشار اسد معاملات تجاری داشته باشد در معرض محدودیت سفر یا مجازات مالی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار